مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از آمادگی استان برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و از مردم ایران دعوت کرد تا در ایام نوروز سفری به این استان داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 09 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، داریوش فرمانی با اشاره به پتانسیل های بالای گردشگری کرمانشاه، اظهار کرد: تنوع جاذبه های گردشگری در کرمانشاه باعث شده تا هرساله میزبان مسافران و میهمانان نوروزی از سراسر کشور باشیم.  

وی افزود: تعدد آثار تاریخی، وجود طبیعت بکر و زیبا، سراب ها و چشمه های خروشان، خوراک های رنگارنگ و خوش طعم، صنایع دستی غنی، آداب و رسوم کهن و اصیل، یادمان های دفاع مقدس و تنوع آب و هوایی تنها بخشی از جاذبه های کرمانشاه برای گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: کرمانشاه با داشتن ۴۲۰۰ اثر تاریخی که نیمی از آنها به ثبت ملی رسیده، سومین استان غنی کشور از نظر تعدد آثار تاریخی است، لذا برای دوستداران تاریخ و میراث کهن کشورمان می تواند مقصدی جذاب باشد.

این مسئول از تاق بستان، کتیبه بیستون، معبد آناهیتا، تاق گرا، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی، عمارت خسرو، زیج منیژه، کتیبه آنوبانی نی و ... به عنوان آثار تاریخی شاخص استان نام برد.

وی ادامه داد: شرایط جغرافیایی و ویژگی های اقلیمی این استان نیز جذابیت های طبیعی زیادی را در این استان بوجود آورده، به گونه ای که از دیرباز به واسطه وجود چشمه ها و سراب های جوشان و رودخانه‌های خروشان به این استان لقب سرزمین آب و سنگ داده اند.

فرمانی تاکید کرد: از مهمترین زیبایی های طبیعی این استان می توان به منطقه ثبت جهانی شده اورامانات، غار باستانی قوری قلعه، سراب نیلوفر و آبشار ریجاب اشاره کرد که گردشگران را مسحور خود می کنند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین تنوع آب و هوایی استان باعث شده تا در منطقه غرب استان حتی در فصل زمستان هم شرایط آب و هوایی معتدلی را شاهد باشیم و در غرب استان هوایی کاملا سرد و زمستانی را سپری کنیم، لذا قصرشیرین و سایر شهرستان های غربی کرمانشاه می توانند در فصل سرد سال مقصد خوبی برای گردشگران باشند.

وی به تنوع خوراک ها در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: برای کسانی که علاقمند به گردشگری غذا هستند، کرمانشاه می تواند یکی از بهترین مقاصد باشد، چراکه این استان سی و هفتمین شهر خلاق خوراک در دنیاست و برخی خوراک های آن همچون دنده کباب و خورشت خلال در ایران پرآوازه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: پیشینه کهن و تمدنی این دیار این زمینه را فراهم کرده تا کرمانشاه امروز به یکی از استان های مطرح کشور از نظر صنایع دستی و هنرهای دست ساز تبدیل شود.

وی اضافه کرد: هنرهای اصیل و دست ساز سینه به سینه و نسل به نسل در میان مردمان این استان منتقل شده تا امروز کرمانشاه در رشته هایی مانند گلیم بافی، گیوه بافی، ساخت سازهای سنتی مثل تنبور و... در کشور سرآمد باشد.

وی عنوان کرد: یکی از جاذبه های شهر کرمانشاه که می توان در آن پاره‌ای از سنت های اصیل این استان مانند نوع لباس، ظرف، شیوه زندگی و ... را نشان دهد، بازار سنتی ۲۰۰ ساله کرمانشاه است که ۱۸ راسته بازار دارد و در هرکدام از آنها یک حرفه رواج دارد.

فرمانی به وجود آداب و رسوم غنی مردمان این استان اشاره کرد و گفت: جاذبه های آیینی و آداب و رسوم برجای مانده از پیشینیان هم شرایطی را رقم زده تا سالانه گردشگران زیادی برای دیدن برخی از آیین های مردم این استان به کرمانشاه سفر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین به درگیری مستقیم کرمانشاه در جنگ هشت ساله تحمیلی اشاره کرد و گفت: وجود تعداد قابل توجهی یادمان دفاع مقدس و یادگارهایی از آن زمان در کرمانشاه سبب شده تا کرمانشاه مقصد خوبی برای راهیان نور و علاقمندان به گردشگری دفاع مقدس باشد.

وی در ادامه با تاکید براینکه کرمانشاه با وجود همه این پتانسیل ها امسال هم میزبان گردشگران نوروزی زیادی خواهد بود، اظهار کرد: از همه مردم ایران که در نوروز قصد سفر دارند دعوت می کنیم که در این ایام حتما سری هم به استان ما بزنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار