کد خبر: ۱۱۵۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ 07 March 2024

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان با وجود مشکلات مختلف و تبلیغات ویژه دشمن مردم با مشارکت بالا در انتخابات صلابت و استواری خود در ادامه راه شهدا را نشان دادند.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز چهارشنبه(۱۶ اسفند) در سومین اجلاسیه شهدای روحانی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این شهدای بزگوار وقتی تصمیم گرفتند وارد حوزه‌های علمیه شوند قدم اول انقطاع آن‌ها بود چرا که از بسیاری امکانات گذشتند و وقتی به شهر و مرکز دیگر برای تحصیل رفتند وارد مرحله دیگری از انقطاع شدند و هنگامی که به سوی جبهه می‌روند و در مصاف دشمن می‌ایستند و برای دفاع از اسلام و جامعه جان در کف دست می‌گیرند مرحله بالاتری از انقطاع است چرا که آن‌ها هم خانواده داشتند و جانشان برایشان عزیز بود اما از خودگذشتگی کردند و داوطلبانه روی میدان مین می‌رفتند تا کار انجام شود که این انقطاع بر اساس همان تجلی و معرفت رخ می‌دهد و باعث می‌شود افراد چیزهایی فراتر از این دنیا را ببینند.

وی گفت: این افراد به مقامات خود رسیدند و حال ما مانده‌ایم و میراث و راه آن‌ها و میراث شهدا اسلام، انقلاب اسلامی و راه آنها ایثار، جهاد، مقاومت و دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و ما با این میراث و این راه چه می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شهدا دغدغه دارند و از ملائکه می‌پرسند آیا خبر دارید دوستان و خویشان ما چه کرده‌اند و آیا راه ما را ادامه داده‌اند و ملائکه به آن‌ها بشارت می‌دهند که آری نگران نباشید راه شما بدون هیچ ترسی و اندوهی ادامه پیدا کرده است.

امام جمعه زاهدان گفت: مردم ما مسیر شهدا را با قوت ادامه داده‌اند و استوار گام برداشته‌اند چرا که دشمن ماه‌ها بمباران تبلیغاتی کرد تا مردم را از رفتن به سوی صندوق های رأی بازدارد و بر اساس دروغ‌های خودشان باور کردند که آمار مشارکت در انتخابات زیر ۲۰ درصد باشد اما دیدیم که آمار مشارکت در کل کشور همچون دوره گذشته بود و در استان ما با وجود مشکلات مختلف، تبلیغات ویژه دشمن، تحریم انتخابات و حتی تهدید مشارکت کنندگان و نیز سیلاب و نرسیدن صندوق های رأی در برخی نقاط از جنوب استان اما با این حال باز هم آمار مشارکت بالاتر از میانگین کشوری بود.

آیت‌الله محامی گفت: ما هر کدام در هر کجا که هستیم باید از شهدا درس بگیریم و این مسیر را دنبال کنیم.

وی افزود: شهدای روحانی هم در جبهه فرهنگی جنگیدند و هم جبهه نطامی و درسی که ما باید بگیریم این است که در هر جبهه ای که نیاز به سرباز باشد و ما توان سربازی داریم حضور پیدا کنیم و در هر عرصه‌ای که وارد می‌شویم به درستی به میدان آمده و کار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در برابر این جنگ ترکیبی که دشمن راه‌اندازی کرده جبهه اهل حق هم باید ترکیبی کار کند و هر کس در هر میدانی هر چقدر از او بر می‌آید انجام دهد.

وی افزود: مردم ما باید فرزندان خود را برای مسیر حوزه، علم، دیانت و مسیر دفاع از انقلاب تربیت کنند که یک مرحله افتخار آفرین آن شهادت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار