معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به طرح‌های اجرا شده در این معاونت، از توانمندسازی ۱۲ هزار معلم ابتدایی در قالب طرح شهید همت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 03 March 2024

سیده‌ فرانک موسوی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در حوزه ابتدایی، اظهار کرد: طرح شهید محمودوند برای شناسایی و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل، طرح همت با هدف توانمندسازی آموزگاران ابتدایی، طرح مهراد با هدف توانمندسازی معلمان ابتدایی با رویکرد کیفیت بخشی به آموزش دانش‌آموزان دارای مشکلات هیجانی رفتاری و اختلالات یادگیری و آموزش معلمان چندپایه نظام دوری، در دستور کار معاونت ابتدایی قرار دارد.

وی افزود: در اجرای طرح شهید محمودوند چالش‌هایی وجود دارد. ما پیگیری‌کننده وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل هستیم اما برخی مناطق آموزشی در این حوزه بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: گام سوم طرح شهید همت با هدف افزایش توانمندی معلمان، به ویژه نومعلمان در حال اجرا است. معلمان پس از آموزش‌ها باید بتوانند طراحی آموزشی انجام دهند. نیمی از معلمان ابتدایی باید در این طرح شرکت کنند و گفتمان آموزشی اتفاق بیفتد تا خروجی آن منجر به اجرای رویداد «الف تا»(رویداد اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای)شود. در این طرح، هدف پوشش ۱۰ هزار معلم بود که در سامانه نزدیک به ۱۲ هزار معلم شرکت کردند.

وی ادامه داد: طرح مهراد که با هدف آموزش معلمان برای شناسایی دانش‌آموزان اختلالات یادگیری است در گذشته در مراکز اختلالات یادگیری انجام می‌شد. تاکنون ۲۷۸ معلم در این حوزه آموزش داده شده‌اند که هر کدام از این افراد ۳۰ تا ۴۰ معلم دیگر را آموزش خواهند داد. هدف از اجرای این آموزش‌ها، تشخیص وجود اختلالات یادگیری دانش‌آموز توسط معلم است.

موسوی با اشاره به تغییر بازه زمانی اجرای سنجش سلامت نوآموزان نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد: علت اجرای سنجش در این بازه زمانی، مداخله تخصصی به‌هنگام است که این اقدام باعث کاهش تکرار پایه می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح جهش تحصیلی، گفت: در طرح جهش تحصیلی، یکی از آیتم‌ها، توانمندسازی معلمان، مدیران، معاونین مدارس و رابطین چند پایه است و به این منظور امسال، بیش از ۲۳ هزار نفر آموزش داده شدند.

وی افزود: طرح قلم تابستانه برای تقویت بنیه دانش‌آموزی اجرا شد. این طرح در برخی مناطق آموزشی، جوابگو نبود. در سال‌های گذشته مداخله آموزشی تنها خردادماه انجام می‌شد، اما اکنون مداخله‌ها، در سه مرحله انجام می‌شود تا جلوی تکرار پایه گرفته شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار