همزمان با هفته درختکاری، ۱۵ هزار اصله نهال به یاد ۱۵ هزار شهید فارس کاشته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ 03 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۵ تا ۲۱ اسفند و همزمان با هفته منابع طبیعی ۱۵ هزار اصله نهال به یاد ۱۵ هزار شهید فارس است کاشته می‌شود.
مرادی افزود: پیش از نیز در فارس، ۵۰۰ هزار اصله نهال با همکاری بسیج سازندگی کاشته شد و در روز انتخابات هم ۱۰ هزار اصله نهال به رای اولی‌ها تحویل داده شد.
وی به تولید ۹میلیون اصله نهال در نهالستان‌های خصوصی و دولتی فارس اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار در فارس بذر گونه‌های مرتعی در سطح ۶۰ هکتار تولید و کاشت شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری فارس همچنین از کاهش آتش سوزی‌های مراتع فارس خبر داد و افزود: آتش سوزی‌های مراتع فارس نسبت به دو سال گذشته، کاهش یافته است.
مرادی اعلام کرد: در تابستان امسال، ۱۹۰ مورد آتش سوزی در هزار و ۴۰۰ هکتار از مراتع فارس رخ داد که نسبت به سال۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ درصد کاهش داشته است.
وی با انتقاد از کمبود نیروی انسانی برای نگهداری و مدیریت مراتع منابع طبیعی، گفت: برای هر ۱۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی هزار و ۲۰۰ نیرو نیاز است، اما در فارس برای مدیریت ۱۲ میلیون هکتار اراضی، ۴۷۰ نفر کار نگهداری، حفاظت و مدیریت را انجام می‌دهند.
مرادی گفت: به تازگی ۳۷ هزار نفر همیار طبیعت از نیرو‌های داوطلب مردمی جذب شده اند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری فارس به اجرای یک میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در فارس در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: پارسال ۲۰ طرح آبخیز داری در شهرستان‌ها اجراشد و ۶ طرح با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است.
وی ادامه داد: همچنین در رابطه با طرح آبخیز داری تفاهم نامه‌ای ۱۴۰ هکتاری با قرارگاه امام حسن مجتبی به عنوان اولین استان منعقد شده با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که قرار است در مدت ۳ سال اجرایی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار