رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه خبر داد؛
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از عزل هشت مدیر اجرایی به دلیل تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: ۲۰۸ کاندیدا به صورت نهایی برای هشت کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 29 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی صبح امروز (دهم اسفند ماه) در هشتمین نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهدای مرز استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: شاهد رشد خوب مشارکت در استان هستیم و قطعاً مشارکت ما بر اساس نظرسنجی‌ها از دوره گذشته بیشتر است.

وی افزود: ۳۲ گام برای اجرای انتخابات از مرداد ماه پیش بینی شده بود که ۳۱ گام آن با موفقیت کامل طی شده و همه چیز مهیای گام پایانی است، ۳۲ هزار نفر در یک هزار و ۶۷۰ شعبه عملیات انتخابات را اجرا می‌کنند‌.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: انتخابات توسط مردم اجرا می‌شود و مجریان و ناظران آن از خود مردم هستند، اگر کارکنان دولت نیز نقش آفرینی می‌کنند به عنوان احدی از آحاد مردم حضور می‌یابند، نماد مشارکت مردم چه به عنوان داوطلب و چه به عنوان رای دهنده و مجری بسیار مطلوب است.

وی اذعان کرد: هشت کرسی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان داریم، در ثبت نام نهایی تا یکم اسفند ماه ۲۹۴ نفر تایید صلاحیت شده بودند که به دلیل فرصت انصراف تا ۷۲ ساعت پیش از انتخابات و جابجایی حوزه انتخابیه ۹۵ نفر انصراف دادند.

شعبانی ادامه داد: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر ۱۰، کرمانشاه ۳۴، قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب ۱۳، سنقر و کلیایی پنج، اسلام آباد غرب و دالاهو ۲۵ و در کنگاور، صحنه و هرسین هشت نفر از کاندیداها انصراف دادند.

وی خاطرنشان کرد: امکان انتقال و جابجایی حوزه انتخابیه نیز تا ۷۲ ساعت قبل از رأی‌گیری وجود داشت و در این زمان در حوزه انتخابیه پاوه یک نفر اضافه شد، در کرمانشاه ۶ ورودی و ۲ خروج، قصر شیرین ۲ خروج و ۲ ورود، سنقر و کلیایی یک خروج و چهار ورود، اسلام آباد غرب ۲ ورود و در کنگاور یک خروج از حوزه انتخابیه داشتیم بر این اساس ۹ نفر به حوزه‌های انتخابیه کرمانشاه اضافه شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: بنابراین در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر یازده کاندیدا، در حوزه انتخابی کرمانشاه صد و یازده، قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب ۱۷، سنقر و کلیایی ۲۶، اسلام آباد غرب و دالاهو ۲۱ و در کنگاور، صحنه و هرسین ۲۲ نفر به رقابت انتخاباتی می‌پردازند.

وی ابراز کرد: مجموعاً ۲۰۸ نفر در حال رقابت برای هشت کرسی مجلس شورای اسلامی در این دوره هستند، اسامی آنها توسط فرمانداران اعلام شده و در محل اخذ رای نصب می‌شود.

وی در خصوص پایان زمان تبلیغات انتخاباتی عنوان کرد: در تاریخ هشت صبح دهم اسفندماه پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد و از این زمان به بعد ممنوعیت تبلیغات داریم و فعالیت ستادها نیز تعطیل است این امر به منظور آرامش مردم برای تمرکز بر انتخاب صحیح صورت می‌گیرد.

شعبانی ادامه داد: هیئت استانی نظارت بر تبلیغات و دستگاه‌های مرتبط نظارتی رصد دقیقی بر فعالیت‌ها داشتند و تخلف داوطلبان عوامل و مدیران مورد بررسی و نظارت دقیق قرار گرفت، بر این اساس هشت تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی که در جریان انتخابات له و علیه داوطلبان موضع‌گیری کردند عزل شدند.

وی خاطرنشان کرد: چهار تن از داوطلبانی که تبلیغات غیرقانونی یا زود هنگام داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند و ۱۷ نامزد به دلایلی مانند تخریب اموال دیوارنویسی و نصب پوستر در مکان‌های غیر مجاز تذکر کتبی دریافت کردند، همچنین ۲۱ تن از مدیران تذکر کتبی دریافت کردند.

شعبانی اضافه کرد: اگر مردم دچار خسارتی شدند می‌تواند شکایت خود را به مراجع قضایی اعلام کنند، با توجه به تعداد داوطلبان رقابت گرمی داشتیم؛ برخی کاندیداها به افراد و داوطلبان دیگر توهین کردند که این افراد به مراجع قضایی معرفی شدند و افرادی که مورد توهین قرار گرفتند می‌توانند از این کاندیداها شکایت را به عمل آورند.

وی یادآور شد: ما به عنوان مجری باید تمام امکانات را فراهم کنیم و بنابراین هماهنگی‌های خوبی در حوزه پشتیبانی صورت گرفته است، در حوزه تامین امنیت کمیته امنیتی شرایط را با کمک فرمانداران تامین کرده، نقاط قوت و ضعف تحلیل شده و هیچ مشکل امنیتی نخواهیم داشت، همچنین مرزها به هیچ عنوان تغییر نداشته و روال عادی خود را خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: فعلاً هیچ تصمیمی برای تعطیلی مدارسی که شعب اخذ رای هستند گرفته نشده و در صورت صلاحدید توسط رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی تشریح کرد: در کل کشور پیشرو سلامت انتخابات بودیم و هیچ استانی به سخت‌گیری استان ما نبوده است، عزم جدی استاندار کرمانشاه بر سلامت انتخابات بوده، تا حدی که یک مدیر کل نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات استان تنها به دنبال اجرای سالم انتخابات است، آنچه موضوعیت دارد برگزاری انتخابات در نهایت سلامت، امنیت، امانتداری و همراه با مشارکت حداکثری است.

شعبانی عنوان کرد: هزار و ۶۶۹ صندوق اخذ رأی در نظر گرفته شده، همچنین یک صندوق نیز مخصوص اقلیت‌های دینی است که از این تعداد ۶۵۳ صندوق سیار و مابقی ثابت هستند، رأی دهی با گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی قابل انجام است.

شعبانی ادامه داد: در حوزه شهری ۳۶ صندوق سیار و ۹۴۲ صندوق ثابت و در حوزه روستایی ۷۳ صندوق ثابت و ۶۱۷ صندوق سیار داریم.

وی ابراز کرد: صاحبان شناسنامه‌های قدیمی که در آنها کد ملی وجود ندارد باید حتماً کارت ملی هم به همراه داشته باشند، ستاد انتخابات و هیئت نظارت بر تبلیغات آماده بررسی تمامی شکایات بوده و افراد می‌توانند شکایات خود را به فرمانداری‌ها گزارش کرده یا با ۱۱۳ و ۱۱۴ تماس بگیرند.

شعبانی خاطرنشان کرد: سه عضو هیئت اجرایی که مجری انتخابات بودند از عملیات اجرای انتخابات حذف شدند، همچنین هشت مدیر اجرایی عزل شدند که از این تعداد ۲ معاون فرماندار، یک دبیر ستاد انتخابات شهرستان و پنج مدیر دستگاه اجرایی عزل شدند.

وی در پایان گفت: بازرس، ناظر و مجری رأی‌گیری در روز انتخابات رأی گیری مخفی را دنبال می‌کنند، هیچکس اجازه عکس گرفتن از برگه رأی خود را ندارد و این امر ممنوع است، امسال حساسیت بر صندوق‌های سیار بسیار بیشتر از صندوق‌های ثابت است، زیرا می‌خواهیم سیار بودن مساوی با نظارت کمتر نباشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار