مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی غیرمجاز در فضای مجازی تأکید کرد: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی و افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی در فضای مجازی، گردشگران مراقب تور تورهای مسافرتی غیرمجاز باشند.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 27 February 2024

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمد ثابت اقلیدی امروز، هشتم اسفندماه در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام تعطیلات نوروز گفت: به‌تمامی علاقه‌مندان به سفر توصیه می‌شود، قبل از خرید تورهای مسافرتی به بررسی و استعلام صلاحیت افراد از مراجع ذیصلاح و استفاده از آژانس‌های دارای مجوز اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: علاقه‌مندان به خرید تورهای مسافرتی به‌محض مشاهده آگهی و تبلیغات یک تور باید اسم، نشانی و مجوزهای آژانس مربوطه را بررسی کرده و با دفتر آن آژانس یا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای احراز هویت و اهلیت آن تماس بگیرند و در صورت امکان، به‌صورت حضوری در دفتر آژانس نام‌نویسی کنند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه استفاده از این تورهای بی‌نام‌ونشان و غیر معتبر ممنوع است و در صورت بروز مشکل در اجرای تورها به هیچ فرد و مرجعی پاسخگو نیستند، افزود: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوز دار هزینه اجاره و مالیات می‌پردازند و همواره تحت رصد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر دستگاه‌های نظارتی هستند و مهم‌تر از این‌ها در قبال هر اتفاقی مسئول و پاسخگو هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوز دار در فارس و زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند و در هر آژانس برای سه تا چهار نفر مشاغلی از جمله مدیرعامل، مدیر فنی و فروشنده اشتغال ایجاد شده است اما آژانس‌های غیرمجاز بدون ضابطه به وجود آمده‌اند.

ثابت اقلیدی افزود: گردشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اسامی دفاتر مجاز و عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس به آدرس https://www.attaf.org مراجعه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار