معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اولين آزمون استخدام پيمانى ویژه معلولان در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مركز استان و شهرستانها برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 24 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی رزازی خاطرنشان کرد: براساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و تكليف دولت ، حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی (‌رسمی، ‌پیمانی و کارگری) دستگاه‏‌های دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان ‌ها، مؤسسات،‌ شرکت‏‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور ‌استفاده می‌کنند، به جز موارد ذکر شده در بندهای این قانون را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

وی ادامه داد:  بر اساس اعلام  سازمان امور اداری و استخدامی  در مرحله اول آزمون ۴ هزار و ۳۲۶ نفر در سراسر كشور جذب خواهند شد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رقابت بین یک فرد دارای معلولیت و یک فرد بدون معلولیت متفاوت و اغلب دشوار است، اضافه کرد: آزمون استخدامی مختص معلولان برگزار می شود تا افراد دارای معلولیت بین خودشان به  رقابت بپردازند. 

رزازی همچنین با بیان اینکه این فرصت بسیار خوبی است که افراد دارای معلولیت که فارغ التحصیل و فاقد شغل هستند بتوانند جذب سازمان‌های دولتی شوند، افزود: در این آزمون ۴۵ دستگاه اجرایی در كشور  دارای سهمیه هستند .

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون استخدامی ویژه معلولان به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ تا پایان روز چهارشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ از طريق پورتال مركز آزمون جهاد دانشگاهى انجام خواهد شد، افزود: مطابق برنامه ریزی انجام شده، زمان اعلام نتایج آزمون، اواخر خردادماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار