استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کشاورزی و دامپروری از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم در این استان به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 21 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری امروز دوم اسفندماه در نشست بررسی و رفع مشکلات دامداری‌های استان اظهار کرد: توسعه دامداری و کشاورزی مورد تأکید رئیس جمهور و در اولویت دولت سیزدهم قرار گرفته است.
وی افزود: می‌توان از طریق اجرای طرح‌های کشاورزی و دامپروری نسبت به اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رشد تولید در چهارمحال و بختیاری اقدام کرد.
حیدری بیان کرد: توسعه کشاورزی و دامپروری در استان موجب جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترمیم محیط زیست، تشکیل زنجیره ارزش و مهاجرت معکوس می‌شود.
وی یادآور شد: هم‌اکنون از مجموع ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری تنها در ۹ شهر مجتمع دامپروری وجود دارد که به‌منظور رعایت بهداشت و سلامت عمومی باید تمامی شهر‌ها به مجتمع دامداری تجهیز شوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در دولت سیزدهم با اختصاص اعتبارات ویژه اقدامات مطلوبی برای تأمین پایدار آب در بخش‌های مختلف انجام شد.
وی گفت: تکمیل و بهره‌برداری از بزرگ‌ترین طرح تأمین آب آشامیدنی پایدار، سد‌های مختلف و سند جامع آب در چهارمحال و بختیاری همزمان با فعالیت دولت سیزدهم عملیاتی شده است.
حیدری تأکید کرد: رئیس‌جمهور در سفر نخست به چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند توسعه و پیشرفت استان دستور اجرای طرح‌های کشاورزی و دامپروری دانش‌بنیان را صادر کرد.
وی افزود: تجهیز زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های آبیاری نوین و توسعه گلخانه‌ها منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، افزایش بهره‌وری، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کارگروه توسعه دامداری‌ها و گلخانه‌ها در استان با دبیری سازمان جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.
وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های داخلی باید زمینه رشد تولید با هدف جلوگیری از ورود کالا‌های مختلف مانند گوشت قرمز فراهم شود.
حیدری اضافه کرد: هُلدینگ‌هایی مانند شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق روستائیان و عشایر، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جمعیت هلال‌احمر برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کرده‌اند که باید سازوکار و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.
وی گفت: علاوه بر هُلدینگ‌ها باید زمینه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم تا با سرمایه‌گذاری‌های جدید بخشی از ناترازی‌ها جبران و ارزآوری انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان استان به‌ویژه منابع‌طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، دامپزشکی، آب، برق، گاز و دستگاه‌های اجرایی برای برون‌رفت استان از بن‌بست تلاش بیشتری داشته باشند.
وی افزود: ستاد ویژه‌ای در دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با هدف تسهیل‌گری در روند سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلف تشکیل و فعال و گزارش آن به‌طور ماهانه ارائه شود.
حیدری تصریح کرد: براساس ابلاغ وزارت نیرو مجوز آب دامداری‌ها و گلخانه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن صادر و از ظرفیت ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین بهره‌گیری شود.
وی یادآور شد: زمینه سرمایه‌گذاری هُلدینگ‌ها و تسریع در روند صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار