استانداریزد گفت: بومی‌سازی فناوری صنعت کاشی و سرامیک و تبدیل استان به تولید کننده کامل خط تولید این صنعت، منجر به تحقق اقتصاد دانش بنیان و فناور پایه و همچنین جذب نخبگان یزدی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 21 February 2024

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، استاندار یزد با حضور در همایش مدیران عامل شرکت های عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور به بررسی مسائل و مطالبات آنها پرداخت.

استاندار یزد در این همایش، برگزاری جلسات مشترک بین بخش دولتی و خصوصی را در ایجاد همدلی، همزبانی و درک مشترک برای حل مسائل این حوزه موثر دانست و اظهار کرد: بخش عمده مشکلات به وجود آمده به دلیل همین عدم درک از زیست بوم تولید و نزدیک نبودن نگاه‌ها به یکدیگر است.

مهران فاطمی رفع بخشی از مسائل بخش خصوصی را در حیطه اختیارات استان عنوان کرد و گفت: عملکرد دستگاه‌های استان خارج از روند مرسوم در دیگر نقاط کشور غیر قابل قبول بوده و در این صورت تذکر، توبیخ و حتی جابجایی مدیران مربوطه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در همین راستا ادامه داد: بنابراین گزارش‌های ارائه شده در حوزه های مالیاتی، تامین اجتماعی، صدور مجوزها و سایر مسائل مرتبط با بخش خصوصی ظرف مدت ۱۰ روز بررسی و در صورت لزوم برخورد خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه در شورای تامین استان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی خمش و انعطاف قانونی به نفع بخش خصوصی رقم می‌خورد، تصریح کرد: «شکست قانون» غیر قابل پذیرش است اما «خمش قانون» به نفع مردم و فعالین عرصه اقتصادی شرعی عقلی و اخلاقی خواهد بود.

وی به انعکاس بدون واسطه مسائل بخش خصوصی استان به مقامات کشوری در جریان نشست‌های گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اشاره و عنوان کرد: بنابراین مسائل قابل حل در استان ظرف مدت ۱۰ روز بررسی و مسائل خارج از حیطه اختیارات استان در بالاترین سطح پیگیری و منعکس می‌شود.

فاطمی در ادامه بر حمایت حداکثری دولت و مجموعه استان از بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: خدوم‌ترین و شریف‌ترین اقشار استان، صنعتگران و کارآفرینان یزدی هستند؛ لذا شخصاً قدردان دستاوردهای چهار دهه گذشته بخش خصوصی استان هستم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت ارتقای سطح بهره‌وری و فناوری در صنعت کاشی و سرامیک، یادآور شد: با توجه به انتخاب یزد به عنوان استان هدف بهره‌وری در کشور امتیازات مختلفی در این خصوص اعطا می‌شود.

استاندار یزد مسئله سرمایه‌گذاری جهت توسعه فناوری‌ در صنایع را مهم و ضروری توصیف کرد و گفت: بومی‌سازی فناوری صنعت کاشی و سرامیک و تبدیل استان به تولید کننده کامل خط تولید این صنعت، منجر به تحقق اقتصاد دانش بنیان و فناور پایه و همچنین جذب نخبگان یزدی خواهد شد.

وی همچنین سرمایه‌گذاری در تولید انرژی خورشیدی را اقدامی زیرساختی و اساسی برشمرد و اظهار داشت: با توجه به معافیت ۱۳۰ درصدی صنایع از مدیریت بار به واسطه سرمایه‌گذاری در این حوزه، انجمن کاشی و سرامیک با تشکیل یک شرکت تعاونی نسبت به راه‌اندازی نیروگاه ۱۵ مگاواتی در استان اقدام کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش حضور تمامی قشرهای مردم در انتخابات را باعث قدرت و امنیت ملی دانست و گفت: یقیناً پیشرفت و تحول در گرو حضور پرشور و حداکثری در انتخابات و ایستادگی پای آرمان‌های کشور خواهد بود.

استاندار یزد در پایان از عموم مردم استان به ویژه صنعتگران و کارگران جهت حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات، در روز ۱۱ اسفندماه جاری دعوت بعمل آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار