فرماندار بیرجند اظهار کرد: در انتخابات با شکوه مهمتر از نتیجه، مشارکت گسترده آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای است که اهمیت ویژه‌ای دارد، چراکه حضور مردم است که جلوه‌های قدرت و عظمت نظام را به رخ دنیا می‌کشاند و این شکوه حضور است که عزت آفرین است.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 20 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، امام خمینی بار‌ها بر جایگاه رای مردم تاکید داشته‌اند؛ این جمله معروف امام که: «میزان رای ملت است» یکی از جمله‌های کلیدی اندیشه امام خمینی است. اساسا تعیین «جمهوری اسلامی» برای حکومت، حکایت از اهمیت خاص حکومت در اسلام و نقش تعیین‌کننده رای مردم در تاسیس حکومت و اداره کشور داشت. یعنی نظامی که مبتنی بر اراده مردم است و اسلام برای مردم در اداره امور اجتماع چنین حقی قائل شده است.

حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی بار دیگر جمهوریت و اسلامیت توأمان نظام را به رخ دشمنان و معاندان خارجی و داخلی خواهد کشاند و فرمایش، ولی امرمان نیز مهر تأییدی بر احترام به انتخاب مردم بوده و پایبندی به این اصل که در جمهوری اسلامی ایران "میزان رأی ملت است ".

علی فاضلی فرد در گفتگو با ایسنا گفت: در خصوص انتخابات باشکوه باید گفت، انتخابات مهمترین و بهترین نماد مردم‌سالاری دینی در کشور است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی به واسطه‌ی وجود مشروعیت و مقبولیت انتخابات از اهمیتی به مراتب بیشتر از سایر ساختار‌ها و نظام سیاسی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مطلوب در طراز اسلامی از مولفه‌های متعددی برخوردار است که وصول و دستیابی به همه‌ی آن‌ها منتج برگزاری انتخابات مطلوب می‌شود، افزود: راهبرد‌های کلان انتخابات مطلوب و گرفتن رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبتنی بر چهار اصل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت تعریف می‌شود که در صورت تحقق این اصول انتخابات باشکوهی رقم خواهد خورد.

فرماندار بیرجند اظهار کرد: در انتخابات با شکوه مهمتر از نتیجه، مشارکت گسترده آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای است که اهمیت ویژه‌ای دارد، چراکه حضور مردم است که جلوه‌های قدرت و عظمت نظام را به رخ دنیا می‌کشاند و این شکوه حضور است که عزت آفرین است.

وی ادامه داد: برای اثبات حقانیت نظام جمهوری اسلامی و کارآمدی آن مشارکت بالای مردم در انتخابات می‌تواند توطئه‌ی دشمنان را خنثی و زمینه‌ی عزت آفرینی بیشتر را فراهم بزند و خدمت صادقانه و خالصانه و بی‌منت و مردم در کنار مردم بودن و جلب اعتماد آنان یقینا بسترساز مشارکت و حضور گسترده آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای را فراهم می‌کند.

انتخابات با شکوه با حضور حداکثری نظام را بیمه می‌کند

فاضلی فرد تصریح کرد: انتخابات با شکوه با حضور حداکثری نظام را بیمه می‌کند و حفظ و صیانت از آن از اوجب واجبات است و شرکت در انتخابات اطاعت از، ولی امر جامعه و عمل صالح محسوب می‌شود و عمل صالح را باید با شوق و سر وقت انجام داد.

وی در خصوص اینکه اهمیت مشارکت در انتخابات چطور باید برای مردم تبیین شود، گفت: در نظام مردم سالاری دینی و در تفکر اسلامی مشارکت در انتخابات و رای دادن صرفا یک حق قانونی نیست که شخص از آن به راحتی صرف نظر کند بلکه در نظام اجتماعی تک تک آحاد جامعه در رشد و توسعه و پیشرفت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند مسئول هستند از این مهم قبل از اینکه یک حق برای افراد جامعه باشد یک تکلیف اجتماعی سیاسی و دینی است.

فرماندار بیجند ادامه داد: با به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی کارآمدی برای حل مشکلات و مسایل کشور بهره برد و مشارکت گسترده پشتوانه‌ی محکمی حاکمیت و نشان از مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی است که توان رایزنی‌های بین‌المللی در حوزه‌ی سیاست خارجی برای تحقق منافع ملی کشور را به طور چشم گیر افزایش می‌دهد و در مقابل چشم طمع دشمنان و نظام استکباری ایران اسلامی را کور می‌کند.

فاضلی فرد افزود: مشارکت گسترده بیانگر جامعه‌ای فعال پویا و تلاشگر است که فضای جامعه را به سمت وفاق ملی و همبستگی و وحدت ملی سوق می‌دهد چراکه قدرت مردم در این نظام معجزه می‌کند و امامین انقلاب، چون مردم را باور داشتند و همواره مردم را رکن اصلی نظام خطاب کرده‌اند همواره تاکید نمودند که هر جا کار به دست مردم سپرده شده موفقیت حاصل شده ااست.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم به عنوان رکن اصلی انتخابات، اظهار کرد: که آحاد ملت می‌دانند که آنچه بکارند درو می‌کنند و وضعیت فعلی ما نتیجه‌ی گذشته‌ی ما است، افراد معدودی هستند که در انتخابات شرکت نمی‌کنند و بعد مطالبه‌گر می‌شوند که چرا اتفاقات و اصلاحات مد نظر محقق نشده است نمی‌شود در فرایند انتخابات مشارکت نکرد و انتظار اصلاح و تغییر داشت بلکه راه برون رفت از مشکلات جامعه حضور و مشارکت فعال و گسترده‌ی مردم در انتخابات و انتخاب افراد اصلی توانمند آشنا به مسایل و مشکلات مردم و تشکیل مجلس قوی و کارآمد و انقلابی با روحیه جهادی در طراز نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی به فرمان مقام عظمای ولایت به نزدیکی قله رسیده‌ایم و برای اینکه در مسیر دستیابی به قله توسعه و پیشرفت کشور برای دولت ریل‌گذاری درستی انجام و موتور محرک تلاش‌های دولت باشد، خاستگاه همه‌ی این اقدامات مشارکت مردم است و این مردم هستند که بازیگر اصلی انتخابات بوده و تغییرات اساسی به دستمردم رقم می‌خورد چرا که میزان رای ملت است و ما هم امانت‌دار رای مردم و وظیفه‌ی صیانت از آرای مردم را داریم.

فاضلی فرد یادآور شد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای بارزترین نماد مشارکت اجتماعی و پشتیبانه انقلاب اسلامی و ایران قوی است و این حضور موجب قدرت ملی و امنیت آور برای کشور است و در سایه امنیت است که توسعه در ابعاد مختلف اتفاق می‌افتد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار