نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: بازگشت به زندگی شرافتمندانه و کمک به مددجویان زندانی جرائم غیر عمد، از اهداف متعالی ستاد دیه است که خیِّرین، در تحقق آن نقش اساسی دارند.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ 19 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری در نشست با مسئولان ستاد دیه استان یزد ، عوامل برنامه ماه مهربانی ، دبیران جشن گلریزان و مدیران زندانهای استان یزد ، افزود: هر دمی، درمی، قدمی یا قلمی در راستای گره گشایی از کار مردم و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد، مأجور درگاه الهی است.

وی ضمن تقدیر از مسئولان و اعضای ستاد دیه و همچنین عوامل برنامه ماه مهربانی، کسب رتبه نخست استان یزد در انجام امور خیر و تحقق اهداف متعالی ستاد دیه را مایه مباهات استان دانست و بیان داشت: نفس های خیر و تلاش های ارزشمند خیِّران، استان یزد را به عنوان پیشگام در کشور در تحقق اهداف ستاد دیه مطرح کرده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد:‌ برخی از افراد بر اثر سهل انگاری، نوسانات بازار و یا کم اطلاعی از موازین مالی و حقوقی بازار، دچار چالش می شوند که جای این افراد زندان نیست و باید به گونه ای کمک کرد تا آثار فردی و اجتماعی مجازات حبس بر این گونه افراد کاهش یابد و زمینه ای برای آزادی و بازگشتشان به اجتماع فراهم شود.

وی تصریح کرد: ستاد دیه برای هر فرد، یکبار این فرصت را فراهم می کند تا از کمک ها و تسهیلات ستاد دیه بهره مند گردد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، جشن های گلریزان و کمک های مادی و معنوی ستاد دیه را مصداق بارز تأسی به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ذکر کرد و گفت: کمک های ستاد دیه، موجب اصلاح، تشویق به تغییر سبک زندگی و گامی در جهت تربیت عملی است که روابط اجتماعی زندانی را با خانواده و اجتماع بهبود می بخشد و ریسک و احتمال تکرار جرم را کاهش می دهد.

وی مردم استان دارالعباده را مردمی دارای روحیه خیِّرمندی معرفی کرد و بیان داشت: در این استان در کنار کمک افراد متمول و یا صاحبان صنایع، حتی دانش آموزان با شکستن قلک و یا بانوان خانه دار با فروش طلاهای خود در این اهداف خیرمندانه شرکت می کنند تا یک زندانی را از بند زندان، برهانند.

وی در پایان افزود: ستاد دیه حلقه اتصال دستهای مهربان با دلهای مددجویانی است که امید به حلول ماه مبارک رمضان بسته اند ماهی که مولود شریف نیمه آن، ۳ مرتبه اموال خود را در راه خدا انفاق کرد لذا دست در دست هم نهیم و امید به ازادی انسانهای ابرومند نیازمند بدهکار غیر بزهکار را با برگزاری جشن گلریزان مناسب و همت خیرین یزدی محقق کنیم.

شایان ذکر است در این نشست ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته ستاد دیه در 9 ماه سال جاری در خصوص برنامه های آتی نیز بحث و تبادل نظر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار