استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان و ایام نوروز باید با نگاه فراگیر در سراسر استان تدارک دیده شوند.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 19 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست استاندار و به منظور بررسی طرح های گردشگری ماه مبارک رمضان برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، کیفیت برنامه‌های دهه فجر به ویژه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در استان را مطلوب دانست و اظهار کرد: حضور پررنگ مردم نشان از برنامه ریزی و اقدامات جدی انجام شده در ستاد بزرگداشت ایام دهه فجر در سطح استان و کشور داشت.
 
وی با تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر در استان، گفت: قدردان دستگاه‌های امنیتی، مجموعه سپاه و بسیج و روابط عمومی استانداری به واسطه اطلاع رسانی بدیع دستاوردهای نظام در استان و نیز مجموعه صداوسیما به عنوان ویترین تمامی اقدامات انجام شده، هستیم.
 
مهران فاطمی در ادامه با بیان اینکه تاکنون هیچ انتخاباتی تا این اندازه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نبوده است، تصریح کرد: خوشبختانه شورای نگهبان فضای رقابتی مناسبی برای سلایق مختلف مردم ایجاد کرده است.
 
وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت برگزاری جلسات مختلف تبیینی برای افزایش مشارکت در انتخابات، گفت: مجموعه صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای جامعه مخاطب خود نشست‌ها، همایش‌ها و گفتگوهای تبیینی انتخاباتی برگزار کنند.
 
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان و ایام نوروز باید با نگاه فراگیر در سراسر استان تدارک دیده شوند، عنوان کرد: جلسات مشترک شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها با همکاری کمیته فرهنگی تبلیغی و ستاد سفر، حول سیاست‌های کلی شورای فرهنگی عمومی استان تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه شهر یزد همواره مقصد عمده گردشگران در ایام نوروز بوده است، گفت: محوریت برنامه‌های فرهنگی در مرکز استان باید مانند سال گذشته با سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد باشد اما برنامه‌ها به صورت کامل‌تر، جامع‌تر و با کیفیت‌تر اجرا شود.
 
فاطمی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان جهت معرفی و ترویج  آئین افطار در جهان، یادآور شد: محوریت برنامه‌های حول معرفی آیین‌های ماه رمضان و همچنین مسئله گردشگری، با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بر رعایت مسئله «عفاف و حجاب» و «آداب ماه مبارک رمضان» در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: نوروز برای ایرانیان فصل شکوفایی و ایجاد حال خوب است، لذا نباید به واسطه عدم رعایت قوانین به فضای دغدغه و افتراق تبدیل شود.
 
استاندار یزد با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و گروه‌های مردمی باید بر اساس یک مدل واحد و هماهنگ عمل کنند، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه یک مدل مشخص، نوع و نحوه تذکر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر توسط گروه‌های مردمی و دستگاه‌های مرتبط را مشخص کند.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه مبنای عمل در خصوص فعالیت رستوران ها، اغذیه‌ فروشی‌ها و هتل‌های سطح استان در ماه مبارک رمضان، «قانون» خواهد بود خاطرنشان کرد: بر این اساس، تنها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنای هرگونه تصمیم گیری و اقدام قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار