مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران به معیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان از خانواده معزز شهدای فرهنگ و هنر دیدار کردند.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 20 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سعید الفتی در این دیدارها ضمن تأکید بر اهمیت شأن و جایگاه خانواده شهداء در جامعه گفت : آن چه امروزه ما بدان افتخار می کنیم دستاورد رشادت ها و جانفشانی های شهدای انقلاب از زمان شکل گیری هشت سال دفاع مقدس و هم اکنون است.
 
 مشاور وزیر در امور ایثارگران، خانواده شهداء را میراث داران اصلی فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و افزود: بر همین اساس بار سنگین و ارزشمندی بر دوش  این خانواده ها می باشد که می باید آن را به سر منزل مقصود که همانا انتقال به نسل های آینده است برسانند.
 
 وی یادآور شد: تکریم و تجلیل از خانواده شهداء وظیفه ذاتی تمام آحاد جامعه و مسئولان و متولیان می باشد و مردم شریف ایران اسلامی نیز به شایستگی به اثبات رسانده اند در هر شرایط و زمانی سپاستگذار و قدردان ایثارگری های شهداء و خانواده های آن ها هستند.
 
 الفتی، توجه به معیشت و رفاه خانواده های شهدا را از مهمترین وظایف متولیان دانست و اظهار داشت: خانواده معزز شهداء از آن چنان روحیه و انسانیت بالایی برخوردارند که در بدترین شرایط ممکن نیز درخواستی از کسی ندارند اما لازم است بیش از پیش حواسمان به این گنجینه های عظیم انقلاب باشد.
 
 مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده را از مهمترین وظایف خانواده شهداء برشمرد و گفت: تنها واسطه بین شهیدان و نسل های آینده خانواده معزز شهداء می باشند زیرا بهترین معنا و مفهوم از فرهنگ ایثار و شهادت را همین خانواده ها می توانند به جامعه انتقال دهند.
 
 در ادامه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان که خود از جانبازان هشت سال دفاع مقدس می باشد عنوان کرد: درک واقعی از منش، رفتار، کردار و اعتقادات شهدا برای کسانی که تجربه ای از آن ندارد بسیار سخت و دشوار است و تنها رابط و واسطه که می تواند به خوبی این فرهنگ و منش را تبیین ، انتقال و اشاعه دهد خانواده بزرگوار شهداء می باشند.
 
علیرضا درویش نژاد عنوان کرد: بخش قابل توجهی از بار فرهنگی کشور به دوش خانواده های شهدای عزیز می باشد و در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
 
 گفتنی است؛ مشاور وزیر در امور ایثارگران همراه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده شهدای فرهنگ ، مهدی سلامتی و فاطمه خاشعی دیدار کردند.

منبع:‌ شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار