مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه اعیاد شعبانیه یکی از ماه‌های پرخیر و برکت برای مسلمین است که با ولادت حضرت سیدالشهدا آغاز می‌شود، افزود: «شهادت و ایثار برای دین مبین اسلام» مهمترین شاخصه امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ 13 February 2024

به گزارش تبناک گلستان، الهام متین ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: بی‌شک دین مبین اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین توسط پیامبر اکرم (ص) گسترش یافت و تا ابد، یگانه دین بر حق به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه «اسلام» آخرین و گل سرسبد و زینت بخش سلسله پیامبران است، ادامه داد: پس از رحلت حضرت محمد مصطفی (ص)، اهل بیت عصمت و طهارت و صحابه آن حضرت و تابعین نقش بسیار مهمی را در ترویج اسلام داشتند که در این میان نقش امام حسین (ع) نقشی بی‌بدیل و ویژه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان «شهادت و ایثار برای دین مبین اسلام» را مهمترین شاخصه امام حسین (ع) و قیام ارزشمند ایشان در ماه محرم برای آزادی با اتکا به فرامین دینی عنوان کرد و افزود: همین شاخصه سکانداری ایشان سبب شد تا ترویج دین اسلام پس از شهادت ایشان سرعت مضاعف گرفته و در اقصی نقاط جهان گسترش یابد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه علاوه بر مؤمنان، دیگر ملت‌های آزادی خواه جهان با واقعه مهم و تاریخی «عاشورا» آشنا هستند، خاطرنشان کرد: نام‌گذاری روز میلاد امام حسین (ع) به عنوان «روز پاسدار» تقارنی هوشمندانه است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

متین با اشاره به اینکه علاوه بر میلاد امام حسین (ع) در ماه شعبان میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت، ولی عصر (عج) را داریم، اضافه کرد: این روز‌ها به عنوان روز «جانباز»، روز «جوان» و روز «سربازان گمنام امام زمان (عج)» نامگذاری شده‌اند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ویژه برنامه‌هایی را برای گرامیداشت این اعیاد تدوین کرده است.

وی برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانه توسط این اداره کل را در ادامه برگزاری جشن‌های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: جشن‌های مذکور علاوه بر شهر گرگان در همه شهرستان‌های استان گلستان برگزار می‌شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار