قزوین فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری ۲ سارق زورگیر در شهر قزوین و کشف ۱۴ فقره سرقت به عنف خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 13 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، سردار علی ابراهیمی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت به عنف از تعدادی شهروند خانم در شهر قزوین، رسیدگی به پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و در بررسی‌ها متوجه شدند سرقت‌ها توسط راننده خودرو و خانمی که به‌عنوان مسافر در صندلی عقب خودرو سوار می‌شود صورت گرفته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: کارآگاهان پس از تلاش‌های شبانه‌روزی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های فنی پلیسی، مشخصات راننده خودرو که فردی سابقه‌دار بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از دریافت این سرنخ مهم با اقدامات اطلاعاتی و اطمینان از اینکه فرد شناسایی شده همان سارق زورگیر است، مخفیگاه متهمان را در یکی از محلات شهر تاکستان شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی، متهم را به همراه همسرش که در این سرقت‌ها وی را همراهی می‌کرده، طی یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

ابراهیمی با بیان اینکه این زوج زورگیر به‌عنوان مسافرکش، سوژه‌های خود که خانم‌های تنها بودند را سوار خودرو کرده و در بین راه به شیوه خفت‌گیری طلا، زیور آلات و تلفن همراه مالباختگان را گرفته و آن‌ها را به‌صورت پابرهنه از خودرو پیاده می‌کردند، تصریح کرد: متهمان در جریان تحقیقات تاکنون به ۱۴ فقره سرقت طلا و زیور آلات به مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان به شیوه زورگیری در قزوین و استان زنجان اعتراف کرده و مالباختگان نیز در مواجه حضوری آن‌ها را مورد شناسایی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ۱۴ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی و بخشی از جواهرات سرقتی از مخفیگاه متهمان کشف شده، خاطرنشان کرد: به شهروندان عزیز توصیه می‌کنیم جهت ایاب و ذهاب حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی و یا از آژانس‌های مسافربری و تاکسی‌های اینترنتی که هویت رانندگان آن مشخص شده استفاده کرده و از سوار شدن به خودرو‌های عبوری و مسافرکش‌های شخصی خودداری کنند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار