نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : فضای جامعه باید بگونه‌ای باشد که امکان وقوع جرم در آن در پایین‌ترین سطح ممکن باشد.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 13 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام و المسلمین غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با تأکید بر اهمیت پیشگری از جرائم، گفت : آمار جمعیتی که در زندان به‌سر می‌برند بالا است و این موضوع زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی زندانی‌شدن افراد جامعه را خسرانی بزرگ خواند و گفت: هنگامی که فرد به زندان می‌رود، علاوه‌بر مشکلاتی که برای خودش پیش می‌آید، خانواده وی نیز دچار مشکلات زیادی می‌شوند و فرد در آینده نمی‌تواند آنچنان که باید در جامعه فعالیت داشته باشد.

غفوری گفت: اگر مجموع این اتفاقات را جمع‌بندی کنیم، متوجه می‌شویم که خسارت بسیار سنگین است و درحقیقت یک سرمایه‌سوزی بسیار بزرگ نیروی انسانی اتفاق می‌افتد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه باید شرایط جامعه بگونه‌ای باشد که افراد به‌سمت اعمال خلاف قانون نروند، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث ایجاد مشکلات در جامعه می‌شود موضوع بیکاری است که بحمدالله آمار بیکاری استان درحال کاهش است و به‌لطف خدا آینده کرمانشاه در بخش‌های صنعت، اقتصاد شهری، گردشگری و کشاورزی روشن است و موجب افزایش اشتغال خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضای جامعه باید بگونه‌ای باشد که امکان وقوع جرم در آن در پایین‌ترین سطح ممکن باشد، عنوان کرد: فرهنگ‌سازی در جامعه بسیار مهم است و باید فرهنگ عمومی و دینی جامعه به‌سمتی برود که اگر فرد دچار مشکلاتی شد، مرتکب اعمال خلاف قانون نشود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هدف اصلی از زندانی‌کردن افراد باید ایجاد تحولات فکری و معنی باشد، خاطرنشان کرد: فضای زندان باید دارای امکانات کارگاهی، رفاهی و ورزشی مناسب باشد، چنانکه رشد شخصیِ فرد زندانی متوقف نشود و بتواند کار مفیدی انجام دهد. لازم است زندانیان از لحاظ فکری متحول شوند که در آن صورت باعث نجات خود و جامعه خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار