معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: ۲۹۴ نفر از نامزدهای انتخاباتی در استان کرمانشاه تایید صلاحیت شدند.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 13 February 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه (۲۴ بهمن‌ماه) در نشست خبری ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اصحاب رسانه که در سالن شهدای مرز استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در آغاز چهل و ششمین سال شروع به کار آن هستیم، به برکت جهاد و ایستادگی مردم آغاز شد و امروز در قله ایستاده و خود را به عنوان یک الگو در جهان معرفی کرده است.
 
وی افزود: نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی بوده و ماهیت مردمی سپاه نقش ویژه‌ای دارد که می‌توان گفت در دنیا نظیر آن را نداریم؛ این ارگان «فرهنگ پاسداری» را ایجاد کرد که فرد در آن نظام و مردم را اولی بر تمام امیال خود می‌داند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: چنین فردی برای مردم یک امنیت بدون منت ایجاد کرده و در شرایط سخت در کنار مردم قرار می‌گیرد و فرهنگ پاسداری به عنوان یک الگو فرهنگ مقاومت را نیز تقویت کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ۲ مؤلفه معنویت و معرفت نسلی به وجود آمده که از سردار سلیمانی تا شهید حججی در همین مکتب درس آموخته‌اند و کشور را به اعتلا رسانده‌اند، هر کسی که در مقام خود به مردم خدمت می‌کند پاسدار بوده و این روزها بر او مبارک است.
 
شعبانی تشریح کرد: امروز ملت ما به جایی رسیده که زن و مرد در تصمیم گیری برای کشور خود اثرگذار هستند، در گذشته زنان حتی حق رأی را نداشتند و رأی دهی برای مردان نیز امری تشریفاتی بود، اما اکنون تطور افکار داریم و خود مردم انتخاب می‌کنند، این از برکات جمهوری اسلامی ایران بوده و برای ما شیرین است.
 
وی عنوان کرد: ۱۰۶۸ نفر پیش ثبت نام را برای حضور در عرصه انتخابات انجام داده بودند که از این تعداد ۵۶۱ نفر ثبت نام نهایی را انجام دادند، یکصد نفر شرایط ثبت نام را نداشتند که از این تعداد ۱۸ درصد امکان بررسی صلاحیت نداشته یا مدارک آنها کامل نبوده است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه بیان کرد: ۲۹۴ نفر در استان کرمانشاه معادل ۵۳ درصد تأیید و ۴۷ درصد رد صلاحیت شدند، در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو ۴۴ نفر، سنقر و کلیایی ۲۹ نفر، قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب ۳۰ نفر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی ۱۹ نفر و کنگاور ۳۱ نفر برای یک کرسی رقابت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ۱۴۱ نفر برای سه کرسی رقابت می‌کنند که بنابراین آمار به ازای هر کرسی ۴۷ نفر تایید صلاحیت شدند، همچنین حدود ۳۰ درصد از کل داوطلبان احراز نشده یا رد صلاحیت شدند که بخش زیادی تا امروز مربوط به عدم احراز است.
 
شعبانی اضافه کرد: افرادی که تا تاریخ ۲۱ بهمن ماه تایید نشدند سه روز فرصت اعتراض داشتند و امروز روز پایانی ثبت اعتراض آنها است، شورای نگهبان صلاحیت افراد معترض را مجدد از ۲۴ تا ۳۰ بهمن بررسی می‌کند و در تاریخ یکم اسفندماه نتیجه قطعی را به ستاد انتخابات اعلام و ستاد طی اطلاعیه‌ای اسامی قطعی را به اطلاع مردم خواهد رساند.
 
وی اضافه کرد: فعالیت‌های انتخاباتی از ۳ تا ۱۰ اسفند آزاد است، ۲ فرصت برای داوطلبان از طریق صدا و سیما فراهم شده، فرصت نخست مربوط به تولید محتوا توسط داوطلبان در حد ۲۰ دقیقه بوده و فرصت دوم مناظره است که برای آن ۵۱ نفر در استان ثبت نام کردند که ۲۸ نفر آنها در شهرستان کرمانشاه و ۲۳ نفر در سایر حوزه‌های انتخابیه استان هستند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: برای مناظرات هزینه‌ای از داوطلبان دریافت نمی‌شود، در حوزه تبلیغات تلویزیونی ۱۰۵ نفر برای تبلیغات تلویزیونی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۷ نفر در استان کرمانشاه و ۵۸ نفر در سایر حوزه‌های انتخابیه استان هستند.
 
شعبانی ابراز کرد: برنامه داوطلبان به مدت هفت روز، روزانه سه مرتبه در شبکه حوزه انتخابیه آنها پخش خواهد شد و بنابراین برنامه هر شخص حدوداً ۴۲۰ دقیقه نمایش داده می‌شود، هزینه ثبت برنامه تبلیغاتی کاندیداها در حوزه انتخابیه کرمانشاه یکصد میلیون ریال و در سایر حوزه‌ها ۵۰ میلیون ریال است اگر هر کاندیدا یک درصد آراء مردمی را کسب کند هزینه او عودت داده می‌شود.
 
وی اضافه کرد: هیئت استانی نظارت بر تبلیغات فعال است و افرادی که تبلیغات زود هنگام داشتند از طریق فرمانداری‌ها تذکر کتبی به آنها داده شده و در صورت لزوم به مرجع قضائی معرفی خواهند شد، به مدیران نیز تذکرات لازم داده شده است.
 
شعبانی خاطرنشان کرد: تبلیغات در استان تحت نظر هیئت استانی نظارت بر انتخابات و سایر هیئت‌های نظارتی بوده و در صورت برخورد با تخلفات هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت، تاکنون به ۶ مدیر در شهرستان کرمانشاه و چهار مدیر شهرستانی تذکر داده شده و سه مدیر به دادستان کرمانشاه معرفی شدند.
 
 
وی ادامه داد: به در هیچ دوره‌ای این میزان سخت‌گیری علیه مدیران وجود نداشته است، امسال از نظر استقبال داوطلبان، نظم و انضباط و کیفیت اجرا وضعیت خوبی در حوزه انتخابات داریم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه یادآور شد: در استان کرمانشاه ۳۲ هزار نفر مجریان و عوامل اجرایی در روز انتخابات مشغول به فعالیت خواهند بود، لازم به ذکر است که در استان ما بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افراد بالای ۱۸ سال داریم که عده‌ای در کرمانشاه نیستند و بنابراین آمار متغیر است.
 
وی اضافه کرد: از فردا تبلیغات مجلس خبرگان رهبری آغاز می‌شود که سه کاندیدا در کرمانشاه داریم، رسول خطیبی، امان نریمانی و مصطفی علما کاندیداهای این دوره از مجلس خبرگان رهبری از استان کرمانشاه هستند.
 
شعبانی تشریح کرد: ۲ نفر از این افراد به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا می‌کنند و از فردا تا ۲ هفته فرصت تبلیغات دارند، در نهایت هزار و ۶۶۰ شعبه اخذ رأی در استان مشخص شده است.
 
وی در خصوص مشارکت مردم بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی در دنیا است که مردم آن را به وجود آوردند و خود آنها به پیش می‌برند، هر کجا که جمهوری اسلامی به مردم نیاز داشته آنها پای کار بودند.
 
شعبانی افزود: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شاهد بودیم که مردم شریف برخلاف تمام مشکلات خارجی و داخلی پای کار نظام ایستادند و جوان‌ترین طیف مدیران نظام در عرصه سیاسی در همین دوره بوده است.
 
وی در پایان گفت: در این دوره به دلیل حضور تمامی گرایش‌ها و تفکرات فضا کاملاً رقابتی شده است؛ اگر نمایندگان خارج از فضای نمایندگی خود وارد فضای تبلیغات انتخاباتی شوند قطعاً تذکر کتبی دریافت می‌کنند و در نهایت رد صلاحیت خواهند شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار