حذف گادریل‌ها در غرب تهران با هدف افزایش ایمنی معابر به صورت پایلوت کلید خورد.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 11 February 2024

به گزارش تابناک تهران، مهدی اخ‌الصنایع؛ شهردار منطقه ۱۰ امروز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن  و در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اظهار کرد:  امروز حضور هموطنان در یوم الله ۲۲ بهمن بی‌نظیر بود.

وی تصریح کرد: بیشتر برنامه‌های این مراسم در محور خیابان آزادی است و باید ظرفیت‌هایی را در این محور برای هموطنان ایجاد شود.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح منطقه برای احداث سرویس‌های بهداشتی گفت: در سطح منطقه به جز سرویس بهداشتی‌های موجود، ۲۴ چشمه پرتابل دیگر ایجاد کرده‌ایم تا خدمات به مردم ارائه شود.

اخ‌الصنایع با بیان اینکه باید امکاناتی برای مردم از قبیل سرویس آب خوری مناسب فراهم کنیم، افزود: طرح جامعی را برای خیابان‌های آزادی، انقلاب و دماوند در حوزه شهرسازی دنبال می‌کنیم و این خیابان از منظر کالبد فرهنگی اجتماعی نیاز به اقداماتی خاص دارد.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته مدیریت شهری دقیق‌تر و ویژه‌تر و با پتانسیل خاصی وارد عمل شد و از سال‌های گذشته توانستیم چابک‌تر مراسم یوم الله ۲۲ بهمن را مدیریت کنیم.

شهردار منطقه ۱۰ درباره علت برچیدن گاردریل‌های سطح منطقه افزود: نگاه شهردار تهران در حوزه حمل و نقل این است که تا جای ممکن زوائد فیزیکی حذف شود، اما امنیت معابر و ایمنی شهروندان افرایش پیدا کند. گاردریل‌ها منجر به برخی مشکلات در معابر می‌شود و برخی اوقات در یک شبانه روز شاهد سرقت چند شاخه از آن‌ها در سطح بزرگراه‌ها بودیم.

اخ‌الصنایع بیان کرد: در منطقه ۱۰ به صورت پایلوت حذف گاردریل‌ها و افرایش ایمنی معابر را به مسافت ۴۰۰ متر داشته‌ایم و توانسته‌ایم بیش از ۷۰ درصد پروژه را انجام دهیم. (خروجی تونل نواب تا پل خیابان امام خمینی) ان‌شاءالله تا هفته آینده پروژه تمام می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۶۰۰ دریچه اضافه در محور نواب داریم که باید حذف شوند و در این باره کار مطالعاتی انجام شده است و در شبکه بزرگراه نواب چند اقدام بزرگ انجام خواهیم داد.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه جابجایی ایستگاه‌های اتوبوس از وسط بزرگراه به سمت راست کمک به افرایش ایمنی تردد شهروندان کرد، گفت: باتوجه به اصلاح هندسی‌های در منطقه انجام شده در سطح منطقه، نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش تصادفات را داشته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار