رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: طی یک سال اخیر ۱۲۷ واحد فناور و دانش‌بینان در پارک علم و فناوری استان پذیرش و مسقر شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ 10 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، بابک سوری ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع نوآوری نور سنندج اظهار کرد: پارک علم و فناوری از سال ۹۲ به صورت رسمی در این استان تاسیس شده و تاکنون روند روبه رشدی را داشته است.

وی به وجود ۱۶۰ شرکت واحد فناوری مستقر در پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: ۷۰ شرکت از این تعداد دانش بنیان بوده و استاندارد و ساز وکار‌های مورد نیاز را دارا هستند.

به گفته وی، این شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری واحد‌های فناوری هستند که محصولات خدماتی و قابل فروش را ارائه می‌دهند و برخی از واحد‌ها نیز در محیط کارگاهی در شرکت شهرک‌ها صنعتی فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک گریزی زد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان تا پایان سال گذشته ۵۴ شرکت بود که این تعداد تا پایان امسال به ۷۰ شرکت دانش بنیان می‌رسد.

سوری خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: تامین زمین برای توسعه پارک علم و فناوری با هدف ارتقای سطح پارک از ۳ به ۲ از اهداف و برنامه‌های ما در استان است.

سوری اذعان کرد: در یک سال اخیر ۱۲۷ واحد فناور و دانش‌بینان در این پارک پذیرش و مستقر شده که امیدواریم این آمار را به ۲۰۰ واحد تا پایان سال برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجتمع نوآوری نور سنندج با هدف استقرار واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان احداث و امروز با حضور معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: این مجتمع در ۹۰۰ متر زیربنا به مساحت ۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع و در ۶ طبقه احداث شده است.

به گفته وی، برای ساخت این مجتمع اعتباری بالغ بر۲۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار