مسئول پیگیری ساخت مصلای کرمانشاه آخرین وضعیت ساخت مصلای کرمانشاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 10 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا آرین جوادیان با بیان اینکه سال گذشته از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مصلای کرمانشاه در نظر گرفته شده، گفت: متاسفانه تاکنون هیچ اعتباری از این مصوبه در اختیار استان قرار داده نشده است.

مسئول پیگیری ساخت مصلای کرمانشاه ادامه داد: در صورتی که تخصیص اعتبار پروژه انجام شود، بلافاصله برای تهیه طرح اقدام کرده و بعد از تهیه طرح از سوی مشاور نسبت به اجرایی کردن پروژه ساخت مصلای کرمانشاه اقدام خواهد شد.

جوادیان ساخت مصلای کرمانشاه را نیازمند تهیه طرح جدید عنوان کرد و افزود: اگرچه در سالهای گذشته طرح مصلای کرمانشاه تهیه و اقدامات ابتدایی برای ساخت مصلا انجام شده بود، اما آن طرح دیگر پاسخگو نبوده و برای ساخت مصلای کرمانشاه نیاز به تهیه طرح به روز داریم.

مسئول پیگیری ساخت مصلای کرمانشاه اشاره ای هم به اقدامات صورت گرفته برای آزاد کردن زمین پروژه مصلای کرمانشاه داشت و گفت: زمین این پروژه مشکلاتی داشت که با اقدامات صورت گرفته این مشکلات رفع شده و زمین مصلا هم اکنون مشکلی نداشته و آزاد است.

 وی یادآور شد: زمین مصلای کرمانشاه در محدوده میدان شهدا واقع شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت ساخت مصلای کرمانشاه برای برگزاری مناسبت های دینی و ملی، گفت: مصلای فعلی کرمانشاه(مسجد جامع) ظرفیت کمی داشته و پاسخگوی برگزاری ویژه برنامه‌های ملی و مذهبی نیست و نیاز به ساخت یک مصلای درخور در کرمانشاه داریم.

مصلای کرمانشاه مهر ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع در ضلع شرقی میدان شهدای کرمانشاه کلنگ‌زنی شد. بر اساس طرح اولیه فاز نخست پروژه شامل مسجد و شبستان‌ها با ظرفیت ۵۰ هزار نفر، فاز دوم شامل ساخت فضاهای جانبی نظیر آمفی تئاتر، کتابخانه، دارالشفاء، کافی‌نت، سالن ورزشی، سالن غذاخوری و در نهایت فاز سوم پروژه به ساخت فضاهای تجاری برای اداره امور مصلا اختصاص پیدا می‌کرد.

در زمان کلنگ زنی پروژه مسئولین استان وعده داده بودند در صورت تامین اعتبار مصلی کرمانشاه ظرف سه سال احداث شود، اما بعد از گذشته ۱۲ سال از کلنگ زنی آن، با پیشرفت بسیار کم، همچنان متوقف است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار