مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در نخستین روز از دهه فجر برای نخستین بار، آموزش کمک‌های اولیه برای ناشنوایان و روشندلان استان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 01 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، حکمت اله‌هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح آموزش کمک‌های اولیه برای ناشنوایان ضمن تبریک چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: با ارائه این آموزش‌ها تشکیل تیم امدادی ناشنوایان در هلال احمر زنجان آغاز شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه مربیان با توجه به خلاقیت و برنامه‌های خود آموزش‌های مورد نیاز را به جامعه هدف ارائه می‌دهند، افزود: در آموزش‌های اولیه سرفصل‌های حیاتی آموزش داده می‌شود چرا که این مهم برای آحاد جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها سلامت جامعه را به ارمغان آورده و این‌مقوله مهم را نهادینه می‌کند، تصریح کرد: این اقدام بر اساس قانون بر عهده هلال احمر است و اگر به خوبی و دقیق استفاده کنیم در نجات و حوادث می‌توانیم از مرگ‌ها جلوگیری کنیم.

هاشمی با بیان اینکه ارائه آموزش کمک‌های اولیه برای ناشنوایان را ارزشمند است که با همه قدرت توسط هلال احمر پیگیری و اجرا خواهد شد، ادامه داد: ناشنوایان انسان‌های پاک و مهربان هستند و مهربانی را در وجودشان دارند و امید داریم که هلال احمر بتواند آموزش‌ها را به خوبی ارائه دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: آموزش چهره به چهره ناشنوایان جزو برنامه‌های این مجموعه است و افتخار داریم که عضو داوطلب هلال احمر باشند و با رسالت‌های هلال احمر آشنایی داشته و صاحب نظر بوده و خودشان نیز آموزش‌ها را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مربیان آموزشی و امدادگران هلال‌احمر در آینده از این قشر خواهند بود، افزود: خانه هلال ناشنوایان را نیز تشکیل می‌شود و همه ظرفیت هلال احمر را در اختیار آن‌ها از جمله تیم‌های امدادی و خانه هلال قرار می‌گیرد.

آموزش امداد و نجات جزو ضروری‌ترین آموزش‌های اولیه است
عباس بابایی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان در ادامه این آیین گفت: اگر بتوانیم جان یک نفر را نجات دهیم همانند آن است که جان همه را نجات دهیم و همه اقشار جامعه باید آموزش‌های لازم را در هلال احمر ببینند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه بلایا و بحران‌ها هیچ‌وقت خود را نشان نمی‌دهند، ادامه داد: آموزش‌های مختلفی در طول سال برگزار شده و این بهترین آموزش‌ها برای جامعه روشندلان است.

گفتنی است، آیین افتتاح برنامه آموزشی روشندلان برای نخستین بار در استان زنجان با حضور مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در هلال، مدیر کل مدیریت بحران، مدیر کانون ناشنوایان و مدیر عامل ناشنوایان و اعضای کانون ناشنوایان، سرپرست هلال شهرستان زنجان و مسئولان جهاد کشاورزی و حوزه آموزش هلال احمر، مربیان هلال احمر و ناشنوایان که سخنرانی‌ها را با زبان اشاره به ناشنوایان ارائه می‌دادند، آغاز شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار