مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: 70 بسته فرصت سرمایه‌گذاری این استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ 31 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه شهرستان گرمسار اظهار کرد: ۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری استان سمنان با هدف معرفی و جذب سرمایه‌گذار، در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران آماده ارائه است.

وی افزود: حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از مؤثرترین راهکار‌های رونق گردشگری استان سمنان است و امیدواریم با عنایت به وجود ظرفیت‌های فراوان گردشگری در شهرستان گرمسار و معرفی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، شاهد رونق پایدار گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران در این شهرستان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه گرمسار یکی از شهرستان‌های فعال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران است، گفت: غرفه استان سمنان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به شکل بازار سنتی و با استفاده از نماد‌های مختلف استان ازجمله صنایع‌دستی، حیوانات تاکسیدرمی‌شده و مسیر جاده ابریشم شبیه‌سازی شده است.

کرم‌زاده با بیان اینکه بودجه اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برای مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی محدود است، افزود: برخی بنا‌های تاریخی مانند آب‌انبار گرمسار متعلق به اداره اوقاف، مدرسه ثنایی متعلق به اداره آموزش و پرورش و کاروانسرای داخل شهر گرمسار نیز تحت مالکیت شخصی قرار دارد و اعتباری از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برای تعمیر و بازسازی این بنا‌های تاریخی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه برخی از بنا‌های تاریخی تحت بهره‌برداری سایر دستگاه‌های اجرایی است که مرمت و حفظ و نگهداری آن از عهده میراث فرهنگی خارج است، گفت: مطابق قانون دستگاه‌های اجرایی که بنای تاریخی ثبت‌شده یا واجد ارزش‌دارند، مکلف هستند از اعتبارات داخلی خود به‌صورت سالانه برای مرمت بنا‌های تاریخی که تحت مالکیت دستگاه مربوطه است، اقدام کنند در غیر این صورت ترک فعل صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: اگر دستگاهی مالک بنای تاریخی است و توانایی نگهداری آن را ندارد، باید آن را به میراث فرهنگی واگذار کند تا این نهاد با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی هزینه‌های نگهداری و مرمت بنا را تأمین کند.

کرم‌زاده افزود: بنای تاریخی خانه میرآخوری در گرمسار از بنا‌های زیبایی است که برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی بسیار مناسب است و اداره میراث فرهنگی برای واگذاری این بنای تاریخی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی آمادگی دارد.

وی گفت: برای اجرای طرح مرمت و بازسازی قلعه استوناوند و راه دسترسی آن، میراث فرهنگی استان سمنان آمادگی دارد تا در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری و شورای اسلامی شهر گرمسار اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه انتصاب یک مدیر برای اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار در دستور کار است، افزود: بهره‌گیری از افراد متخصص و دارای سابقه کار در اداره میراث فرهنگی، پاسخ مثبت استعلامات دستگاه‌های امنیتی و نظارتی برای انتصاب مدیران، توافق بین اداره کل میراث فرهنگی و فرمانداران برای انتصاب مدیران میراث فرهنگی در شهرستان‌ها تأثیرگذار است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار