فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از انهدام باند بزرگ سارقان احشام و کشف اموال مسروقه خبر داد و گفت: از ابتدای سال با تلاش کارکنان جان برکف انتظامی بیش از 50 درصد سرقت‌ها کشف شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 30 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سردار حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز در مصاحبه خبری با موضوع انهدام باند بزرگ سارقان احشام و اموال مسروقه، اظهار داشت: سرقت امروز یکی از جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی است که موجب ایجاد احساس ناامنی و دغدغه در شهروندان و مردم عزیز می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند ماهه گذشته سرقت‌های متعددی از احشام بصورت برنامه ریزی شده در سطح استان اتفاق افتاده است، خاطر نشان کرد: این سارقان اموال شهروندان بویژه احشام را سرقت می‌کردند که شناسایی و دستگیری و سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: با تلاش رزمندگان پلیس و کارآگاهان پلیس آگاهی و با بررسی صحنه‌های جرم، اقدامات فنی اطلاعاتی، روش‌های نوین کشف جرم توانستند سارقان را لحظاتی بعد از سرقت در یکی از شهرستان‌ها شناسایی وپس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سردار شجاعی نسب با اشاره به اینکه در این عملیات ۵ نفر از سارقان که با استفاده از خودرو‌های تیزرو اقدام به سرقت می‌کردند دستگیر شدند؛ تصریح کرد: ۴ دستگاه خودرو مربوط به سارقان توقیف واحشام سرقتی نیز از ان‌ها کشف شد.

وی در ادامه گفت: سارقان احشام بصورت برنامه ریزی شده در سطح شهرستان‌های بیرجند، قاین، سربیشه، سرایان و خوسف اقدام به سرقت احشام می‌کردند و احشام را پس از سرقت ذبح کرده و به افرادی که با آن‌ها در ارتباط بودند به فروش می‌رساندند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: در بازجویی‌های فنی و پلیسی از سارقان، همچنین تعداد ۵ نفر از مالخر‌هایی که این احشام سرقتی را خریداری می‌کردند شناسایی و دستگیر شده و متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تاکید کرد: سارقان دستگیر شده به ۷۳ فقره سرقت و ۴۳۶ راس سرقت احشام نیز اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۳۴ مرحله طرح مقابله با سرقت انجام شده و بیش از هزار نفر متهم دستگیر شدند خاطر نشان کرد: در مجموع ۵۰ درصد سرقت‌ها در سطح استان کشف گردیده و در این رابطه ۳۸۳ دستگاه گوشی همراه و ۷ دستگاه موتورسیکلت آپاچی که در دیگر استان‌ها سرقت شده بود کشف شد.

سردار شجاعی نسب اظهار داشت:در این رابطه ۴۶ باند حرفه‌ای سارقان از ابتدای سال شناسایی و کشف و دستگیر شده اند و همچنین ۷ مرحله طرح مقابله با مالخران در سطح استان اجرا شده که ۲۵۹ نفر از این افراد شناسایی و دستگیر گردیدند.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: بیش از ۲۰۰ جلسه در ارتباط با موضوع سرقت با عنوان «قرارگاه مقابله با سرقت» اجرا شده که ۹۲ جلسه نیز در استانداری و فرمانداری شهرستان‌های تابعه با حضور سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها برگزار شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ مرحله طرح کنترلی محکومین در سطح استان اجرا شده است ودر این رابطه ۱۱۳ نفر محکوم متواری دستگیر و مجددا با دستور مقام قضائی به زندان معرفی شدند افزود: همچنین بیش از ۳ هزار و ۶۳ نفر محکوم و سارقانی که قبلا مرتکب جرم شده اند مورد رصد قرار گرفته و نظارت واقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام شد.

سردار شجاعی نسب در پایان گفت: پلیس برای نظم، امنیت و آرامش مردم به صورت شبانه روزی تلاش کرده و خدمت گزار مردم خواهد بود.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار