مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از آماده‌باش دستگاه‌های مختلف برای بارش‌ برف و باران پیش بینی شده برای روزهای آتی خبر داد و گفت: بابت کوتاهی صورت گرفته در بارش‌ اخیر به شهرداری کرمانشاه تذکر دادیم.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 29 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا افشین یگانه با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران طی روزهای آتی در استان، بر لزوم آماده‌باش دستگاه‌های مختلف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هماهنگی با فرمانداران شهرستان‌های استان نیز انجام شده، افزود: راهداری و هلال احمر باید برای امدادرسانی در شرایط برف در محورها و بازگشایی راه‌ها در آماده‌باش باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به احتمال افت دمای هوا، خاطرنشان کرد: لازم است سوخت پایدار مورد نیاز شهروندان تامین شود و برای مراکز مهم مانند نانوایی‌ها و... نیز تدابیر لازم اندیشیده شود تا در صورت برودت احتمالی هوا با چالش مواجه نشویم.

یگانه عنوان کرد: با توجه به احتمال بارش برف در برخی نواحی استان، باید تدابیری اندیشیده شود تا در صورت بارش برف وقوع حوادث احتمالی برای شبکه برق که می‌تواند منجر به خاموشی شود به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز باید برای برف روبی معابر شهری آماده باشند تا تردد مردم با اختلال مواجه نشود و شاهد بروز حوادث و تصادفات درون شهری نباشیم، یادآور شد: متاسفانه در بارش ۴۸ ساعت گذشته عملکرد مناسبی را از شهرداری کرمانشاه شاهد نبودیم که در این خصوص تذکرات لازم به شهرداری کرمانشاه و عوامل اجرایی شهرداری داده شده است.

وی با بیان اینکه قبل از وقوع بارش‌های ۴۸ ساعت گذشته و به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی تذکرات لازم را به تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها در سراسر استان داده بودیم، افزود: یکی از موارد آماده‌باش برای مقابله با برف و یخندان در سطح معابر شهری بود که وقوع آن محرز بود، اما اقدامات لازم از سوی شهرداری صورت نگرفت و شاهد کوتاهی از سوی شهرداری بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از شهرداری کرمانشاه خواست از هم اکنون برای بارش‌های احتمالی پیش رو خصوصا در مناطق مرتفع و سردتر شهر کرمانشاه آماده باشد.

طی روز گذشته( هشتم بهمن) و به دنبال بارش حداقلی برف در برخی نواحی مرتفع جنوب شهر کرمانشاه، تردد در ساعات اولیه صبح با اختلال و کندی جدی همراه بود و به دلیل یخ زدگی سطح معابر مواردی از تصادفات درون شهری را خصوصا در سطح کمربندی‌های شهر شاهد بودیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار