در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی اهواز روستایی قرار دارد با مردمی خونگرم، مهمان نواز و پرتلاش. روستای قلعه چنعان اهواز، دومین روستای بزرگ ایران پهناور، با وسعت ۱۵ هکتار و جمعیتی حدودا ۱۶ هزار نفری است.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 28 January 2024
دیارنفت: این روستا در ۲ کیلومتری شرکت فولاد خوزستان قرار گرفته و در سال های اخیر با افزایش فعالیت های شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی، خدمات زیربنایی زیادی از جمله ساخت درمانگاهی مجهز در دو طبقه (هر طبقه۷۵۰ متر و مجهز به تمام امکانات پزشکی و بهداشتی)،بازسازی منازل ناایمن،اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و...در این منطقه انجام شده است.  
یکی از دغدغه های مردم شریف این منطقه در سال های اخیر،  اصلاح و دو بانده کردن جاده قلعه چنعان به کانتکس بود؛که پس از بازدید میدانی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، وی قول آن را به مردم داده بود. 
 
امین ابراهیمی در اسفندماه ۱۴۰۱ در آیین رونمایی از دستگاه اندازه گیری آهن کل (برای اولین بار در جهان)، قول بازسازی اساسی، تعریض و ساخت این جاده را (که در بین مردم محلی به جاده مرگ مشهور بود)به ساکنان شهرستان کارون داد.
 
این جاده یکی از شریان های اصلی ارتباطی و البته حادثه خیز در شهرستان کارون و منطقه محروم قلعه چنعان است که جهت رفاه حال ساکنان این منطقه به زودی به بهره برداری می رسد.آنگونه که مردم منطقه می گویند وضعیت نامناسب جاده باعث شده هرساله تعدادی از خانواده ها بدلیل حوادث رانندگی در این جاده داغدار شوند.
 
بدلیل یک بانده بودن، فرسودگی آسفالت ، فاقد شانه بودن و فاقد روشنایی و جدول کشی بودن این جاده ارتباطی، سالانه شاهد دهها تصادف مرگبار بوده ایم و شرکت فولاد خوزستان در تعریض، بهسازی و دوبانده کردن این جاده پیشقدم شده است. 
 
شرکت فولاد خوزستان در قالب انجام مسئولیت های اجتماعی ۶۰۰میلیارد ریال برای ۲ بانده کردن این جاده اختصاص داده بود که باتوجه به مشکلات معارضین و الحاقیه پروژه و تامین نور و ایجاد فضای سبز، هزینه اجرای این پروژه افزایش یافت. گفتنی است تاکنون چندین پروژه مهم و زیربنایی و اصلاح جاده های پرخطر از جمله جاده سیصد دستگاه، میدان بنکداران و اکنون جاده قلعه چنعان کانتکس توسط شرکت فولاد خوزستان به سرانجام رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار