در گفتگو با مهر مطرح شد:
رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه گفت: با اختصاص بیش از ۵۰ میلیارد تومان ساخت بوستان ۱۲ هکتاری و پل دوم دسترسی به شهرک مهرگان در اولویت شورای شهر محمدیه است و در یک سال آینده اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ 20 October 2015
به گزارش خبرنگار مهر، شورای اسلامی شهر محمدیه یکی از شوراهای موفق در تأمین نیازهای مردم و تعامل منطقی با مردم و مسئولان است که با وحدت میان اعضاء توانسته در مدیریت شهری گام مؤثری بردارد.

علی کاظمی رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر، ضمن تشکر از همکاری رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های این شورا در گفتگوی مشروح برنامه‌های مهم نیمه دوم سال را تشریح کرد.

*شورای شهر محمدیه در سال‌های اخیر توانسته نمونه موفقی از پارلمان محلی را عرضه کند؛ رمز این موفقیت چیست؟

در حوزه شوراها هنوز خلأهای قانونی داریم که اجازه نمی‌دهد همه ظرفیت‌های این نهاد مردمی بروز کند اما خوشبختانه در محمدیه همکاری بسیار خوبی بین اعضاء شورای شهر ، شهردار و مردم وجود دارد که این ویژگی موجب شده برنامه‌ها به‌خوبی اجرا شود و ضمن رفع این نقیصه نتایج کار هم مطلوب باشد.



با همین وحدت توانسته‌ایم در کنار اختلاف‌سلیقه که طبیعی است در منافع مردمی نگاه مشترک داشته باشیم و کارها را پیش ببریم و اجازه ندهیم کاری متوقف‌شده یا زمین بماند.

از گذشته تاکنون همواره یکی از اعضاء شورا در شوراهای بالادستی کشور حضورداشته‌اند و در دوره‌های گذشته آقایان جیرنده، تاروردی، سلمانی و اینجانب توانستیم در شورای استانی انتخاب‌شده و نقش ملی هم ایفا کنیم که این روند بیانگر ظرفیت منتخبان مردم در شهر محمدیه است.

* تعامل شورای شهر با شهردار چگونه است و برای تأمین منابع پایدار چه کرده‌اید؟

برای اینکه منافع مردم تأمین‌شده و طرح‌های مهم در شهر اجرایی شود تعامل شورا با شهردار بسیار منطقی است و در کنار عمل به وظایف قانونی و نظارت بر فعالیت‌ها در تعریف طرح‌ها نقاط مشترک زیادی داریم که کارها را تسریع می‌کند.

تأمین منابع پایدار وظیفه شهردار است البته در این راستا اگر طرحی ارائه شود شورا کمال همکاری را دارد که در این راستا کمیته سرمایه‌گذاری تشکیل‌شده و با اجرای برخی طرح‌ها مانند ساخت واحدهای تجاری و اجاره آن‌ها،سرمایه گذاری در برخی طرح های مهم مانند مجموعه تفریحی زرشک و کامان و جلب مشارکت بخش خصوصی بخشی از منابع درآمدی را تأمین می‌کنیم.

مجتمع تجاری الهیه در چهار طبقه تجاری و اداری و دو طبقه پارکینگ و داشتن هایپر مارکت، تالار پذیرایی هم آماده بهره‌برداری شده که با داشتن ۳۰ درصد سهم مشارکت می‌تواند بخشی از منابع مالی شهرداری را تأمین کند.

* برخی طرح‌های مهم مانند ادامه احداث مترو هشتگرد به محمدیه، شهرستان شدن محمدیه و بیمارستان از خواسته‌های مردمی است در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

مترو هشتگرد به محمدیه مصوبه دولتی دارد و قرار بود این طرح به‌صورت فاینانس با یک شرکت چینی اجرایی شود اما در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی دوخطه کردن راه‌آهن به‌عنوان جایگزین مطرح شد اما همچنان پیگیر هستیم تا مترو را اجرایی کنیم.

در خصوص بیمارستان که از نیازهای اساسی مردم منطقه است دو پیشنهاد مطرح‌شده که ابتدا قرار بود بیمارستان یک هزار تختخوابی در شهر محمدیه احداث شود که فعلاً مکان آن تغییر کرده به همین دلیل با جلب مشارکت بخش خصوصی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی در ماه گذشته کلنگ ساخت کلینیک تخصصی به زمین زده شد و تا سه سال آینده این مرکز درمانی مهم تکمیل‌شده و با بهره‌برداری از آن نیاز درمانی ساکنان تأمین خواهد شد، البته در کنار آن بیمارستان ۶۴ تختخوابی محمدیه در اولویت است که آن‌هم برای اجرا پیگیری خواهد شد.



*عوارضی قزوین به کرج در ابتدای شهر محمدیه موجب تحمیل هزینه‌های روزانه برای ساکنان این شهر و اهالی کم‌درآمد شهرک مهرگان شده برای جابجایی این ایستگاه چه‌کاری انجام‌شده است؟

در این زمینه مدت‌هاست پیگیر هستیم و در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی موضوع با جدیت مطرح شد و درخواست کردیم این مکان به نزدیکی‌های نیروگاه منتقل شود البته این طرح چون درآمدهای شرکت آزادراه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد به‌سادگی قابل‌اجرا نیست و باید محلی برای تأمین این درآمد پیش‌بینی شود اما با پیگیری استاندار به تصمیمات خوبی رسیده‌ایم و مطالعه این جابجایی آغازشده و امیدواریم به نتیجه نهایی برسد.

در خصوص فرمانداری شدن محمدیه این کار در حیطه فرماندار البرز و تصویب وزارت کشور است که گویا طرح کلی تقسیمات کشوری برای بررسی کارشناسی در وزارتخانه متوقف‌شده ولی مسئولان استان پیگیر هستند.

* شهرک مهرگان با سکونت جمعیت ۵۰ هزارنفری فعلی و ۱۰۰ هزارنفری در یک سال آینده چه مشکلاتی برای شورا و شهرداری ایجاد کرده و در تأمین نیازهای شهری این ناحیه چه خواهید کرد؟

شهرک مهرگان از چالش‌های جدی ما در آینده است و در حال حاضر برای تأمین آب، برق، مدرسه، فضای سبز و خدمات زیربنایی با مشکلات جدی روبرو هستیم اخیراً خط لوله انتقال آب از بیدستان به محمدیه به دلیل استاندارد نبودن لوله‌ها دچار مشکل شد که تعویض آن بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای آماده‌سازی شهرک هم هفت میلیارد تومان نیاز داریم که تأمین آن مشکل است.

البته مقررشده بود برای آماده‌سازی‌های جدید در مهرگان ۲۵ میلیارد تومان از سوی راه و شهرسازی به شهرداری پرداخت شود که فقط حدود چهار میلیارد تومان داده‌شده که تداوم این روند مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

در حال حاضر افت فشار آب در منطقه هفت محمدیه از دغدغه‌های جدی شورا و شهرداری است که تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم.



* در نیمه دوم امسال چه طرح و برنامه‌هایی در اولویت شورا برای اجرا قرار دارد؟

در حال حاضر پارک تمدن و شاهد جوابگوی نیازهای شهروندان نیست لذا ساخت پارک ۱۲ هکتاری به نام پارک شهر در نزدیکی اتوبان کلنگ زنی شده که بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با منابع استانی و شهرداری ساخته خواهد شد و در کنار آن ساخت پل دوم ارتباطی محمدیه به شهرک مهرگان برای دسترسی به کمربندی امیرالمؤمنین(ع) آغازشده که با تملک صورت گرفته ۲۰ میلیارد تومان برای احداث نیازمندیم که این طرح در دو سال آینده تکمیل می‌شود و هزینه‌ها از طریق واگذاری زمین تأمین خواهد شد.
 
* کارهای فرهنگی توسط شورا و شهرداری در سال‌های اخیر شتاب قابل‌توجهی گرفته و توانسته مردم را راضی کند در این زمینه چه برنامه‌هایی در دست اقدام است؟

هم شورا و هم شهردار در کنار خدمات رفاهی و مدیریت شهری باور دارند که این طرح‌ها زمانی نتیجه می‌دهد که فرهنگ‌سازی لازم نیز صورت گیرد و شهروندان با حقوق شهروندی آشنا شده و همراه ما باشند تا کارها نتیجه‌بخش باشد لذا نگاه و رویکرد ما در حوزه فرهنگ جدی است       .



ساخت دارالقرآن با دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی، فرهنگ‌سرای شهید رجایی، دعوت از قاریان بین‌المللی و برپایی محفل انس با قرآن، یادواره شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان، معلمان، ورزشکاران و سایر گروه‌های موفق جامعه از برنامه‌های فرهنگی است که هرسال برگزار می‌شود.

همچنین پشتیبانی از فعالیت مساجد و کمک مالی به هیئت امناء در مناسبت‌ها از دیگر برنامه‌هاست و در ماه محرم امسال ۱۵ میلیون تومان به مساجد پرداخت‌شده تا در مراسم محرم هزینه کنند.

همچنین ساخت مسجد مهرگان، سالن ورزشی، کتابخانه تلفنی شهر آفتاب ویژه کودکان و پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان برای توسعه فعالیت این مرکز در سال جاری و تأمین هزینه کتابخانه‌های عمومی از دیگر فعالیت‌های شورا و شهردار در حوزه فرهنگی است.

در خصوص ساخت سالن سینما باید گفت این کار باید توسط بخش خصوصی انجام شود که در شرایط کنونی این کار مقرون‌به‌صرفه نیست و با استقبال روبرو نشده و تنها سرمایه‌گذار ساخت سینما در محمدیه مرحوم شد و کسی برای ادامه کار اعلام آمادگی نکرده اما شورای شهر برای همکاری و مساعدت در ساخت سینما آمادگی کامل دارد.

البته برای تأمین بخشی از منابع مالی شهرداری محمدیه در پروژه تفریحی کامان و زرشک ۲۰ درصد سرمایه‌گذاری کرده ایم که امیدواریم پس از بهره‌برداری بتوانیم بخشی از نیازهای درآمدی خود را تأمین کنیم .



تلاش می‌کنیم با جذب بخش خصوصی سرمایه لازم برای اجرای پروژه‌های مهم مانند فروشگاه بزرگ، استخر سرپوشیده، تالار، شهربازی جذب شود اما به دلیل موقعیت خاص شهر محمدیه و الحاق شهرک مهرگان تأمین نیازهای این منطقه نیازمند پشتیبانی و حمایت مسئولان استانی است تا رفاه ساکنان فراهم شود.

جا دارد از خبرگزاری مهر که در انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و مدیریت شهری در شهر محمدیه که از مهم‌ترین شهرهای استان است بسیار موفق و تأثیرگذار عمل کرده تشکر کنیم زیرا بدون حمایت رسانه‌ها نمی‌توان در اطلاع‌رسانی و همراه کردن مردم در امور به نتیجه رسید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار