دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در بیست‌ونهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، موفق به کسب دو عنوان برتر شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 24 January 2024

تابناک خوزستان: مهرنوش ذاکرکیش معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلام این خبر گفت: امروز شاهد درخشش مجموعه‌های پژوهشی، فناوری و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جشنواره رازی بودیم؛ قدردان تلاش‌های همکاران عزیزمان در مجموعه تحقیقات و فناوری هستیم و امیدواریم این روند رو به رشد با قدرت ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به جزئیات افتخارآفرینی این دانشگاه در جشنواره رازی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز موفق شد در این جشنواره، رتبه اول کمیته تحقیقات دانشجویی را بین دانشگاه‌های تیپ یک کشور کسب کند.

ذاکرکیش ادامه داد: همچنین طرح تحقیقاتی دکتر جواد زارعی، از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، برگزیده طرح‌های تحقیقاتی کمیته بهره‌وری و ارتقای سلامت شد.

وی گفت: این جشنواره با شعار مهار تورم و رشد تولید و حمایت از تحقیقات و فناوری‌ها در راستای حل مشکلات حوزه سلامت کشور در پنج کمیته علوم پایه، علوم بالینی، فناوری، دانشجویی و بهره‌وری و ارتقای سلامت برگزار شد و میزان مشارکت محققان و دانشمندان در این جشنواره نسبت به سال گذشته، ۴۵ درصد رشد داشت و از ۵۷۰ اثر در سال گذشته به ۸۰۴ اثر رسید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در این جشنواره از چهار محقق، سه مخترع، دو فناور، سه محقق جوان، دو دانشجوی فناور، دو پژوهش کاربردی، دو طرح تحقیقاتی، ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی، شش مرکز رشد فناوری سلامت، ۱۹ مرکز تحقیقاتی، سه شرکت دارای محصول برتر، یک شرکت دانش بنیان، شش مجله فارسی و انگلیسی و همچنین چندین واحد توسعه بالینی بیمارستان‌ها تقدیر شد.

وی افزود: در حاشیه این جشنواره، بخشی از دستاوردهای تحقیقاتی و فناوری برخی از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه شد.

بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با حضور معاون اول، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، وزیر بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و محققان در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و از ۲۰ برگزیده در بخش حقیقی و ۴۸ برگزیده در بخش حقوقی تقدیر به عمل آمد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار