کد خبر: ۱۱۵۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 24 January 2024

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

نام زیبای پدر را نباید ساده بیان کرد عظمتش بسیار والاست پس باید گفت به نام پدر، مردی خستگی ناپذیر، شاید تمام طول زندگی زمانیکه به استواری کوه‌ها می‌نگریم یاد پدرانمان می‌افتیم که در کش و قوس‌های زندگی فراز و نشیب‌های مختلف همواره ایستادند و تلاش برای رفاه و ساختن یک زندگی آبرومند را بر هر چیزی مقدم داشتند.

پدر آدمی هرچه که باشد پدر است خا کارمند یا کارگر باشد غنی یا فقیر تاثیری در جایگاه و ارزش پدران ندارد آنها اولین قهرمان فرزندان خود هستند به راستی آنها تنها قهرمان‌های روی سکو هستند. در طول سال ها کم می‌شود به خستگی، تلاش‌ها و زحمات آنها فکر کرد قطار خواسته‌ها و احتیاجات فرزندان هیچگاه به ایستگاه پایانی نمی رسد و همواره چشم و انتظار و نگاهشان به دست پرمهر پدر است.


پدر تکیه‌گاهی محکم و ایمن برای فرزندان است هر کجا که مشکلی برای آنها پیش آید و دچار گرفتاری و سختی شوند ابتدا به این فکر می‌افتند که با پدر خود مشورت کنند و از او یاری بخواهند هیچگاه اشک پدر دیده نشد. منزلت پدران چنان بالا است که روز ولادت حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام به عنوان روز پدر و مرد نامگذاری شده است روزی برای تجلیل و تقدیر از پدران.

صحبت‌های پدر پسری پدر دختری همیشه شیرین است به طوری که دلسوزانه‌ترین نصیحت‌ها و صحبت‌ها را می‌شود از زبان این دو فرشته یعنی پدر و مادر شنید آنها مکمل یکدیگر در ساختن یک کانونی با ارزش به نام خانواده هستند. شاید جمله معروفی که رفیق بی‌کلک پدر است، نشان از حس محبت و عشق این فرشته زمینی به فرزندان است.

در دنیای پرمشغله امروزی متاسفانه بعضی ها از پدران خود به بهانه های مختلف غافل شده اند، سرکار هستند مرخصی ندارند مشغول تحصیل و یا فعالیت های روز مره، پدران را باید ستایش کرد.نباید از آنها دور شد. زمانی که ریشه برخی از مشکلات و آسیب‌های خود را بررسی می‌کنیم می‌بینیم زمانی که از پدر و مادر خود فاصله گرفته‌ایم و دست آنها را رها کردیم با مشکل مواجه شدیم.

ولادت با سعادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و روز پدر روز مرد مبارک باد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار