همایش آموزشی رابطین بیمه‌ای جوانرود برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 22 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ، سلیم نادری تبار پیش از ظهر امروز دوشنبه (۲ بهمن ماه) در همایش آموزشی رابطین بیمه ای که با حضور کارشناسان ارشد سازمان تأمین اجتماعی استان در سرسرای محمد رسول‌ اللّه شهرستان جوانرود برگزار شد ، اظهار کرد: لزوم آگاهی بخشی شرکای اجتماعی از مجموعه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی مهم‌ترین موضوع این همایش است.

وی بیان کرد:  از جمله مشکلات بیمه ای شهرستان  فرار بیمه ای ، عدم ارسال به موقع لیست حق بیمه توسط کارفرمایان  است که بالای ۸۵ درصد این لیست در روزهای آخر ارسال می شوند  .

مدیر تأمین اجتماعی شهرستان جوانرود و شعبه اقماری ثلاث باباجانی در ادامه افزود: همچنین عدم درج حقوق و مزایا مشمول بیمه که لیست حقوق توسط کارفرما ارسال نمی شود و کارگاه های که افرادی در آن شاغل هستند نسبت به پرداخت بیمه ای آن ها اقدام نمی کنند .

وی گفت: طبق ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی  هرشخص در کارگاه شروع به کار می‌کند کارفرما  مؤظف است برای ارسال لیست افراد و بیمه آنها اقدام کند .

وی تشریح کرد:ضریب تحت پوشش بیمه ای شهرستان ۳۲ درصد است که از سطح میانگین استانی و کشوری بسیار کمتر است .

نادری تبار بیان کرد: از مهمترین موضاعات برای تشکیل این همایش عدم استقبال همشهریان از سازمان تأمین اجتماعی و استفاده از خدمات این سازمان است که با توجه به اطلاع رسانی انجام شده که افراد بتوانند به هر نحوی (بیمه مشاغل، آزاد، اختیاری و اجباری) خود را بیمه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار