به گفته معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، سن ازدواج دختران و پسران کرمانشاهی حدودا یک سال از میانگین سن ازدواج در کشور بالاتر است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 21 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حسین آذرکمند با بیان اینکه جوانان کرمانشاهی کمی دیرتر از دیگر جوانان کشور ازدواج می‌کنند، افزود: براساس آخرین آمارها میانگین سن ازدواج دختران کرمانشاهی ۲۷.۰۹ سال و پسران ۳۱.۸۷ است، درحالیکه میانگین سن ازدواج دختران در کشور ۲۵.۷۶ سال و پسران ۳۰.۷۵ سال است.

معاون امور جوانان با تاکید براینکه باید جوانان کرمانشاهی را به سمت ازدواج آسان ترغیب کنیم، گفت: در این راستا برنامه های مختلفی همچون برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره‌ای ازدواج را در سطح استان برگزار می کنیم.

وی یادآورشد: از آنجایی که معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان متولی برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ای پیش از ازدواج -ویژه مجردین- است، ما نیز در استان در این زمینه برنامه هایی را اجرا می کنیم.

آذرکمند با بیان اینکه طبق هدفگذاری انجام شده امسال باید ۲۲۴ کارگاه مشاوره و آموزش پیش از ازدواج در استان برگزار شود، تصریح کرد: تا این موقع سال ۱۶۵ کارگاه برگزار کرده ایم و حدود ۷۰ کارگاه را هم تا پایان بهمن برگزار خواهیم کرد که بیش از هدفگذاری انجام شده است.

وی تصریح کرد: این کارگاه ها به شکل دوره های هشت ساعته برگزار می شود و در هر کارگاه حدود ۲۰ نفر مخاطب داریم.

معاون امور جوانان استان اعلام کرد: بیشتر این دوره های آموزشی برای قشر جوان و مجرد همچون دانشجویان و جوانانی که در محلات کم برخوردار و حاشیه نشین کرمانشاه زندگی می کنند، برگزار می شود.

وی در خصوص موضوعاتی که در این کارگاه ها به جوانان آموزش داده می شود هم گفت: آسیب های قبل از ازدواج، مهارت های ارتباطی، آشنایی با مهارت های خودشناسی، انتخاب همسر و معیارهای آن و آشنایی با مبانی ازدواج از جمله این موضوعات است.

آذرکمند با بیان اینکه کارگاه های مشاوره و آموزش پیش از ازدواج با همکاری مراکز مشاوره ازدواج زیرمجموعه این معاونت برگزار می شود، گفت: در حال حاضر در سطح استان کرمانشاه ۲۰ مرکز مشاوره ازدواج داریم که از این تعداد ۱۳ مرکز در شهرستان کرمانشاه و هفت مرکز در سه شهرستان کنگاور، جوانرود و گیلانغرب قرار دارند.

وی یادآور شد: افرادی که علاقمند به شرکت در این دوره ها و یا گرفتن مشاوره ازدواج بصورت رایگان هستند، می توانند به سامانه ملی مشاوره و آموزش ازدواج با عنوان "هم‌‎راه" مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنند.

به گفته این مسئول، هدف اصلی از برگزاری این کارگاه ها ترویج فرهنگ ازدواج بویژه ازدواج آسان، کاهش سن ازدواج، کاهش آمار طلاق و افزایش نرخ جمعیت است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار