مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: مطابق کنترل‌های سایتِ پایشِ آنلاین، تا این لحظه عبور قطار شهری از زیر محور تاریخی چهارباغ هیچ مشکلی برای آثار تاریخی بوجود نیاورده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ 20 January 2024

سید محسن واعظی و در پاسخ به اینکه آیا بررسی‌های جدیدی در خصوص آثار عبور مترو بر مدرسه چهارباغ انجام شده یا خیر، گفت: این موضوع در سالِ ۸۸ توسط یونسکو و همچنین دانشگاه علم و صنعت بررسی و با مطالعاتی که انجام شد، هم اکنون سایت پایش آنلاینی برای کنترل آثار عبور مترو بر آثار تاریخی همچون مدرسه چهارباغ وجود دارد.

وی افزود: لرزش‌های مترو بر مدرسه چهارباغ توسط میراث فرهنگی اصفهان از طریق این سایتِ به صورت آنلاین رصد و پایش می شود.

خطِ یک متروی اصفهان از تابستان ۱۳۹۷ افتتاح شد و هم اکنون حدود ۶ سال است که مترو از زیر چهارباغ اصفهان مسافران شهری را جا به جا می کند. برخی کارشناسان و فعالان میراث فرهنگی همچنان معتقدند نباید مترو از زیر چهارباغ عباسی اصفهان عبور می کرد و لرزش های مترو برای ابنیه این محور تاریخی می تواند تنش زا باشد.

واعظی یادآور شد: آن زمان به درخواست مشاوری که امینِ میراث فرهنگی بود در طول مسیرِ عبورِ مترو سنسورهایی تعبیه و تمهیداتی اندیشیده شد تا ضرری به مدرسه چهارباغ وارد نشود.

واعظی فر ادامه داد: هم اکنون بر روی سی و سه پل، مدرسه چهارباغ و همچنین در داخل تونلِ مترو سنسورهایی وجود دارد که اطلاعات را به صورت آنلاین به سایتِ پایش می دهند.

وی اظهار داشت: کنترل‌ها و پایش ‌ها به طور تقریبی شبانه روزی ست و مطابق این پایش‌ها تا این لحظه هیچ مشکلی برای ابنیه تاریخی چهارباغ وجود نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار