ائمه جمعه استان زنجان به دیدار ائمه جمعه با رئیس جمهور و وزرا اشاره و تاکید کردند: الحمدلله کارهای خوبی برای مهار تورم و ایجاد امید انجام شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر این اقدامات در سفره مردم ظاهر شود و تورم موجود در بازار کنترل و ناترازی‌های به وجود آمده در عرصه‌های مختلف مخصوصاً در عرصه بانکی اصلاح شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ 19 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز این هفته با تمجید از اقدام قهرمانانه سپاه در هدف قرار دادن مقر‌های داعش و موساد که به نوعی همردیف قراردادن داعش و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، به دیدار ائمه جمعه با رئیس جمهور و وزرا اشاره و تاکید کردند: الحمدلله کار‌های خوبی برای مهار تورم و ایجاد امید انجام شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر این اقدامات در سفره مردم ظاهر شود و تورم موجود در بازار کنترل و ناترازی‌های به وجود آمده در عرصه‌های مختلف مخصوصاً در عرصه بانکی اصلاح شود.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حملات موشکی سپاه به مقر‌های تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل و انتقام از قاتلان زنان و کودکان و با بیان اینکه سپاه با حمله همزمان به مقر‌های داعش و موساد، رژیم صهیونیستی را در ردیف داعش قرار داد و توانایی کشورمان در حمله همزمان به دو نقطه در دو کشور به نمایش گذاشت، اظهار کرد: ایران در این حملات برای نخستین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر استفاده کرد.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت در حالی که اگر از کرمانشاه و یا آذربایجان غربی اقدام می‌شد مسافت نزدیک‌تر بود، اما با انتخاب کشورمان کاملا حساب شده خواست به اسرائیل ثابت کند که حداقل برد مورد نیاز موشکی از ایران به رژیم صهیونیستی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر است، گفت: حمله موشکی سپاه به مزدوران رژیم صهیونیستی هم هشدار داد که جانشان در خطر است و لذا باید از شیطنت دست بردارند.
وی با اشاره به عملیات نظامی ایران در پاکستان بر علیه تروریست‌های و عملیات نظامی پاکستان هم در ایران بر علیه تروریست‌های پاکستانی گفت: ایران و پاکستان به حاکمیت دو کشور احترام قائلند و این دو کشور دوستی دیرینه با هم دارند.



اعتکاف عبادتی ترکیبی است
حسینی‌نسب با بیان اینکه یکی از اعمال با فضیلت در ماه رجب، اعتکاف است و اعتکاف به دلیل عبادت ترکیبی بودنش، از عبادت‌های پر رمز و رموز است و معتکف با اعتکاف می‌خواهد راه و رسم سبکبال شدن را طی کند و بهترین راه سبکبالی، سبک شدن از گناهان است، گفت: معتکف خود را در بخش مراقبت‌های ویژه خدا که همان مسجد است، بستری می‌کند تا حالش خوب و خدایی شود.
وی با تبریک ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و روز پدر و با بیان اینکه فضایل و مناقب حضرت علی (ع) قابل شمارش نیست و ولادت در کعبه یکی از فضایل بی‌شمار آن حضرت است، گفت: ولایت حضرت علی (ع) فخر شیعیان است که مهمترین موعظه قرآن و آخرین دستور خداست.


هم‌ردیف بودن رژیم صهیونیستی با داعش
همچنین حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های نماز این هفته به برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور اشاره و تصریح کرد: این اجلاس در محیطی صمیمی و طلبگی با حضور جمعی از مسئولین و سران قوا، برگزار شد و مسائل جاری کشور در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و بخش پایانی اجلاس که بیت‌الغزل و شیرین‌ترین قسمت اجلاس بود توفیق شرفیابی و زیارت مقام معظم رهبری و استفاده از رهنمود‌های حکیمانه رهبر عزیز بود که ائمه جمعه با امام و مقتدای خود برای خدمت عاشقانه به مردمان سرزمین مقدس ایران تجدید عهد و پیمان کردند.
امام جمعه قیداربه عملیات موشکی سپاه سرافراز اشاره کرد و افزود یکی از مهمترین ویژگی‌های این عملیات ضد تروریستی موفق، حمله به مقر‌های تروریستی داعش و موساد به طور کاملا همزمان است و در واقع ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملا رژیم صهیونیستی را هم ردیف داعش در تروریسم معرفی می‌کند.



لزوم حمایت از اشتغال مردم ماهنشان
حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به بیانات اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه محترم جمعه، اشاره و تاکید کرد: سخنان ایشان در این دیدار راهبردی، قابل تامل و اساسی است.
امام جمعه ماهنشان ادامه داد: عملیات موشکی سپاه به مقر‌های تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل عراق که آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و به نمایندگی از مردم است و این اقدام راهبردی از سوی ایران بوده و معادلات را تا حد زیادی بر هم زد، اقدامی که نه از سر هیجان، بلکه کاملاً با تدبیر اتفاق افتاد.
وی به دیدار ائمه جمعه با رئیس جمهور و وزرا اشاره کرد و گفت: الحمدلله کار‌های خوبی برای مهار تورم و ایجاد امید انجام شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر این اقدامات در سفره مردم ظاهر شود و تورم موجود در بازار کنترل و ناترازی‌های به وجود آمده در عرصه‌های مختلف مخصوصاً در عرصه بانکی اصلاح شود.
علی‌اکبری با بیان اینکه ۴۳ درصد از مساحت شهرستان ماهنشان جزو مناطق چهارگانه محیط زیست قرار گرفته است، افزود: استخر‌های ماهی موجود در این شهرستان حدود ۲هزار و ۵۰۰ اشتغال ایجاد کرده است، اما در مورد تمدید پروانه‌ها و مجوز‌های پرورش ماهی با محیط زیست به مشکل برخورده است، لذا از مسؤولین می‌خواهیم در این مورد در صورت امکان، تخفیفات لازم به آن‌ها ارائه شود تا پرورش دهندگان ماهی به مشکل برخورد نکنند، چون اکثر درآمد مردم ماه‌نشان و روستا‌های اطراف از طریق پرورش ماهی است.



حضور در انتخابات، هم وظیفه و هم حقّ مردم
همچنین حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره هم در خطبه‌های این هفته نماز با بیان اینکه بعضی‌ها در مقطعی از تاریخ نظام اسلامی، سعی در القای تقابل بین حق و تکلیف بودن انتخابات کردند، افزود: این در حالی است که حتی در عبادات فردی هم جمع بین حق و تکلیف وجود دارد و بهشت حق انسان است.
امام جمعه خرمدره با انتقاد از هزینه‌های بالای تبلیغات انتخاباتی در تلویزیون ادامه داد: پولی کردن تبلیغات انتخاباتی و انفعال فرهنگی در صدا و سیما قابل قبول نیست و باید پوشش مناسب مجریان و بازیگران مراعات شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار