مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری از توزیع ۲۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی طی ۱۰ ماهه ابتدایی امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ 19 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محسن مهدوی از توزیع ۲۵ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی طی ۱۰ ماهه ابتدایی امسال در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این میزان شامل انواع کود‌های کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری ادامه داد: بر اساس سهمیه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی امسال باید ۳۲ هزار تن کود در استان توزیع شود و تا کنون ۷۵ درصد این برنامه‌ریزی محقق شده است.

وی افزود: از این میزان ۱۷ هزار و ۹۲۰ تن ازته، ۳ هزار و ۹۶۰ تن فسفاته و ۳ هزار و ۵۷ تن پتاسه است که با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها توسط ۴۵ کارگزار فعال فروش نهاد‌های کشاورزی از طریق صدور حواله در سامانه پایش توزیع شده است.

مهدوی اضافه کرد: طی سال جاری بیش از ۵۹ هزار و ۶۳۳ فقره حواله الکترونیک برای ۵۴ محصول زراعی و باغی صادر شده که این تعداد شامل ۴۲ هزار و ۱۱۲ حواله برای محصولات زراعی و ۱۷ هزار و ۵۲۱ فقره برای محصولات باغی است.

وی عنوان کرد: سامانه پایش مواد کودی امکان رصد، کنترل سریع و به روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل گیرنده را فراهم می‌کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری خاطرنشان کرد: کود‌های یارانه‌ای موجود در انبار استان قبل از توزیع آزمایش و آنالیز می‌شود و کشاورزان می‌توانند با اطمینان کامل از این کود‌ها که با برند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عرضه می‌شود استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار