مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۲۶۰ هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم و کلزا از ابتدای سال جاری تاکنون به کشاورزان خوزستانی پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 17 January 2024

تابناک خوزستان: امید جهان نژادیان افزود: یک میلیون و ۷۲۱ هزار تن گندم و حدود ۳۰ هزار تن کلزا در سال جاری از کشاورزان خوزستانی خریداری و کل مطالبات آنها بابت خرید این محصولات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه خوزستان در سال گذشته پرچمدار خرید تضمینی گندم در کشور بود، گفت: حدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار تن کالای وارداتی در مخازن و انبارهای بندر امام خمینی (ره) موجود بود که از این میزان یک میلیون و ۲۵۱ هزار تن گندم، ۲۶ هزار و ۲۰۰ تن برنج و حدود ۴۱ هزار و ۹۹۷ تن روغن خام بود.

جهان نژادیان اضافه کرد: بخشی از این اقلام بارگیری شدند و بخشی دیگر به عنوان ذخیره راهبردی، موجود است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهارکرد: حدود ۴۰۰ هزار تن گندم بومی و باکیفیت محلی به اندازه مصرف تا فصل خرید آینده در انبارهای استیجاری بندر امام خمینی (ره) موجود است.

وی افزود: مشکلی در تامین نان و آرد باکیفیت در استان خوزستان وجود ندارد و طبق برنامه حمل ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

جهان‌نژادیان گفت: در حال حاضر، ۱۱۷ هزار تن روغن خام و ۱۰ هزار تن برنج در بندر امام موجود است که براساس برنامه به استان‌های نیازمند ارسال می‌شود.

خوزستان با تولید ۱۷.۸ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، تولید کننده ۲۰ درصد غذای کشور است.

تعداد تولید کنندگان بخش کشاورزی استان خوزستان، ۲۲۰ هزار نفر است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار