وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعاهایی به حملات موشکی ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 16 January 2024

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه اقدام سپاه پاسداران ایران در انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در عراق با موشک‌های بالستیک را محکوم کرد.
در این بیانیه‌ که در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: آمریکا، قویا، حملات (نیمه‌شب دوشنبه) ایران در اربیل را محکوم کرده و به خانواده کشته‌شدگان تسلیت می‌گوید.
میلر با نادیده گرفتن حملات متجاوزانه اخیر این کشور به همراه انگلیس علیه یمن و اثر ثبات‌زدای حضور نظامی مداخله‌جویانه آن در منطقه، حملات موشکی ایران که آن را بی‌ملاحظه می‌خواند را محکوم کرد و مدعی شد که این حملات ثبات عراق را تضعیف می‌کند.

وی افزود: از دولت عراق و تلاش‌های دولت منطقه‌ای کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کنیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای درباره حملات به مقر تروریست‌ها در عراق اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.
طبق این اطلاعیه «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.»

سپاه پاسداران در اطلاعیه جداگانه‌ای نیز درباره انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر؛ به ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار