رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کار وکالت، قضاوت و کارشناسی در اجرای عدالت نقش موثری دارند و قضاوت عادلانه وقتی محقق می‌شود که کارشناسی و وکالت و دفاع عادلانه در خصوص آن موضوع انجام شده باشد و اگر این دو امر نباشد، کار قاضی سخت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ 15 January 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی عصر امروز، ۲۵ دی ماه در آئین تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری و تجلیل از خانواده شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: تعداد زیادی از عاشقان و ارادتمندان حاج قاسم سلیمانی در روز ۱۳ دی ماه مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰۰ شهید در گلزار بین‌المللی شهر کرمان آرمیده‌اند، اظهار کرد: از شهدا درس ایثار و خدمت به مردم می‌آموزیم و باید مراقب بود که مقام، ثروت و زندگی دنیایی ما را از آرمان‌های شهدا غافل نکند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: کار وکالت، قضاوت و کارشناسی در اجرای عدالت نقش موثری دارند و قضاوت عادلانه وقتی محقق می‌شود که کارشناسی و وکالت و دفاع عادلانه در خصوص آن موضوع انجام شده باشد و اگر این دو امر نباشد، کار قاضی سخت می‌شود لذا وکلا و کارشناسان باید از تجربه و دانششان در راستای احقاق حقوق جامعه و افراد به قاضی کمک کنند.

وی کار وکالت و کارشناسی را به اندازه قضاوت مهم دانست و عنوان کرد: وکالت و کارشناسی بازوان قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌ها هستند.

حمیدی به تشریح معنای تحلیف پرداخت و گفت: مقدمه تحلیف دانستن وظیفه و مسئولیت است و تحلیف و سوگند در جمع و در محضر قرآن کریم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امروز مکان تحلیف در گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد تا شهیدان نیز شاهد سوگند شما وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری باشند.

همچنین عباس دلفاردی رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در این مراسم گفت: مقرر بود که دوشنبه هفته قبل این مراسم برگزار شود، اما به دلایل اتفاقات رخ داده این مراسم به امروز موکول شد.

وی با بیان این مطلب که کانون کاشناسان رسمی دادگستری استان یکی از مراکز پیشرو در سطح کشور است، اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته تعداد کارشناسان استان به اندازه کارشناسانی که امروز تحلیف می‌شوند، نبودند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با اشاره به کیفیت بالای آموزش کارشناسان رسمی دادگستری افزود: کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء آگاهی کارشناسان برگزار می‌کنیم.

سردار محمدرضا حسنی سعدی مدیر گلزار شهدای کرمان در این جلسه خاطراتی از سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد و افزود: سردار سلیمانی بار‌ها در دادگاه‌ها برای دفاع از رزمندگان حضور می‌یافت.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار