رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با صنعت ساختمان سازی خواست در صدور مجوزها دقت لازم را به عمل آورده و ایمنی را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 15 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، محمد فتاح‌بیگی، امروز ۲۵ دی در سومین نشست تخصصی کارگروه استانی ایمنی ساختمان در سالجاری با بیان اینکه نسبت به جان کارگران خود را مسئول می‌دانیم، از ادارات مرتبط خواست در پروژه‌های ساختمانی از تجربیات انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان استان استفاده کرده و بازرسان کار را در راستای کاهش حوادث و رعایت قوانین و مقررات در کنار خود بدانند.

وی، با بیان اینکه از پیامد‌های عدم رعایت ایمنی و ایجاد حوادث، آسیب‌های اجتماعی است، از دستگاه‌های ناظر خواست ایمنی را در اولویت کاری خود قرار داده تا شاهد کاهش حوادث در استان و در سطح کشور باشیم.

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، با اشاره به مثالی که در بین بازرسان کار مورد استفاده قرار می‌گیرد که اولین اشتباه کارگران در بحث ایمنی، آخرین اشتباه آنان خواهد بود، خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از حقوق کارگران و خانواده‌های آنان با پیمانکاران و مالکین ساختمان‌هایی که موارد ایمنی را رعایت نکرده‌اند به صورت جدی و قاطع برخورد خواهد شد و آنان را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

حفظ جان کارگران از اولویت‌های اداره‌کل کار کردستان است

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه این نشست، گفت: کارگران سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند و حفظ جان آنان از اولویت‌های وزارت کار و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان است..

کوروش شعبانی، با بیان اینکه در کنار ایمنی کارگاه‌های ساختمانی، ایمنی ساخت‌وساز در روستا‌ها هم مد نظر قرار دارد، بیشترین حوادث را سقوط از ارتفاع دانست و اظهار کرد: رعایت نکردن موارد ایمنی و وقوع حوادث منجر به آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های کارگران خواهد بود.

شعبانی، حوادث ساختمانی و کار بازرسان کار را به رانندگی در جاده‌ها و مقررات راهنمایی و رانندگی تشبیه کرد که در آن رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها منجر به وقوع تصادف و مرگ و میر می‌شود و در احداث ساختمان‌ها و ابنیه‌ها نیز رعایت نکردن موارد ایمنی و عدم توجه به اخطار‌های بازرسان کار منجر به وقوع حوادث ناگوار برای کارگران خواهد شد.

وی، بر رعایت اجرای قانون و توجه به نکات ایمنی و حفاظتی در بازرسی‌ها تاکید کرد و گفت: در بازرسی از ساختمان‌ها و نقاط حادثه‌پذیر ایمنی کارگران از اولویت‌های این اداره کل بوده و در موارد عدم رعایت ایمنی توسط پیمانکاران و در اجرای قانون با هیچکس تعارف نداریم و با متخلفین برخورد قانونی خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: نیروی کار سالم، با تجربه و توانمند می‌تواند کمک فراوانی به پیشرفت و توسعه کشور نماید و به همین جهت از جمله اهداف اصلی دولت مردمی سیزدهم حفظ و صیانت از نیروی کار انسانی است.

وی آموزش‌های ایمنی و توانمندسازی کارگران را در راستای حفظ جان آنان مهم ارزیابی کرد و از انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان در استان خواست نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام کنند و آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهند تا فرهنگ مثبت ایمنی در جامعه کارگران و خانواده آنان ارتقا یابد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار