معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاخص کیفی هوا در قزوین ۴۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، چهار روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها بوده است که خوشبختانه شاخص آلایندگی هوا، سال جاری در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیداکرده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 15 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، سعید میرزاحسینی درباره شاخص کیفی هوای قزوین در سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاخص کیفی هوا در قزوین ۴۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، چهار روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها، در شهر الوند هشت روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵ روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها و در شهر آبیک ۱۰۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳۰ روز سالم برای تمامی گروه‌ها بوده است.

وی افزود: در شاخص آلودگی هوا وضعیت صفر تا ۵۰ با رنگ سبز نشان از هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم با رنگ زرد نشان از هوای قابل‌قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ با رنگ نارنجی ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ با رنگ قرمز ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ با رنگ بنفش بسیار ناسالم و بیش از ۳۰۰ با رنگ خرمایی خطرناک و اخطاری جدی است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین تصریح کرد: خوشبختانه شاخص آلایندگی هوا، سال جاری در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است. امروز نیز شاخص کیفی هوا در قزوین ۷۶، الوند ۸۰ و آبیک ۷۴ است و طبق این آمار وضعیت کیفی هوا در استان قزوین در محدوده قابل‌قبول قرار دارد.

میرزا حسینی در پایان گفت: از سنوات گذشته سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین، آبیک و الوند وجود داشت که در سال جاری نیز ۲ ایستگاه برای بوئین‌زهرا و تاکستان تجهیز و راه‌اندازی شد؛ همچنین از محل مصوبات ریاست جمهوری سه ایستگاه جدید خریداری و در آبیک، محمدیه و بخش مدیریت بحران استان قزوین جای‌گذاری شد؛ پنج ایستگاه تولید داخل و سه دستگاه خارجی است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار