با تلاش راهداران آذربایجان غربی بیش از ١٨٠ راه روستایی مسدود شده براثر کولاک و بارش برف، بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶ 15 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از صبح دیروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق مختلف استان راه روستایی ٢۴٠ روستا مسدود شده بود که با تلاش راهداران بالغ بر ١٨٠ راه روستایی بازگشایی شده و مابقی نیز امروز انجام خواهد شد.

ایرج دست نشان با بیان اینکه برخی از راه های روستایی بویژه در جنوب و شمال استان به دفعات دچار انسداد شد، اضافه کرد: در بیست و چهار ساعته گذشته همچنین ۴۴ خودرو گرفتار شده در برف نیز توسط راهداران آزادسازی و یک هزار و ۵٠٠ کیلومتر از محورهای اصلی و ٨٢٠ کیلومتر از محورهای روستایی برفروبی و نمک پاشی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای اجرای عملیات راهداری زمستانی در شبانه روز گذشته ١٨٧ نفر از راهداران فعالیت داشتند، یادآور شد: همکاران راهداری برای جلوگیری از انسداد و لیز خوردن خودرو ها در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان از ٩٢ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و یک هزار و ۶٢١ تن شن و ماسه بهره گرفتند.

وی افزود: در ٢۴ ساعت گذشته برای برف روبی ٨٢٠ کیلومتر از محورهای روستایی، ۴٢٠ تن شن و ماسه مصرف و ١٨٠ محور روستایی که براثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود با فعالیت ٣۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین توسط ٨٠ نفر از راهداران بازگشایی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده ای  می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به صورت آنلاین و از طریق دوربین های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می گیرد استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار