استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رسانه‌ها، خدمات دولت سیزدهم را هنرمندانه و هوشمندانه منعکس کنند.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 14 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: در پیوست رسانه‌ای برنامه‌های دهه مبارک فجر انتظار است خدمات نظام و دولت سیزدهم برجسته‌سازی شود، چون اتفاقات بسیار خوبی در سطح ملی و استان در حال رقم خوردن است.

وی با اشاره به مطالبه چندین ساله استان در زمینه راه آهن که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته، تصریح کرد: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه از طریق تهاتر نفتی تأمین شده است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم انعکاس هنرمندانه و هوشمندانه خدمات دولت سیزدهم توسط رسانه‌ها به اشکال مختلف، ادامه داد: اجرای طرح راه آهن خراسان جنوبی در ۱۵ قطعه تعریف شده و فعال است.

به گفته وی اعتبار فاز اول (زیرسازی) پروژه فراملی راه آهن به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تعیین شده که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن در خراسان جنوبی در حال انجام است.

قناعت به ابر پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: بازدید میدانی از این پروژه در استان روز شنبه ۳۰ دی ماه با حضور مدیر پروژه انتقال آب دریای عمان انجام خواهد شد.

وی با بیان اقدامات دولت سیزدهم در حوزه نهضت ملی مسکن، طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه برای تأمین گاز پایدار و احیای واحد‌های تولید راکد هم گفت: کارخانه قند قُهستان بعد از ۱۰ سال تعطیلی با همت دولت سیزدهم مجدد راه‌اندازی و احیا شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتقال پادگان ۰۴ بیرجند به خانه آخرش رسیده، تصریح کرد: اراضی پادگان آموزشی ۰۴ از حدود ۲۰ سال پیش قرار بود بطور کامل به خارج از شهر منتقل شود، خوشبختانه با پیگیری‌های متعدد طی دو ماه آینده شاهد انتقال کامل پادگان از مرکز استان خواهیم بود.

قناعت به حل موضوع مجتمع تجاری هلال در مرکز استان اشاره کرد و افزود: این پروژه هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در ایام الله دهه فجر امسال تحویل موقت اولیه آن انجام خواهد شد.

وی از احیای هتل کویر بیرجند و شروع دوباره عملیات عمرانی این پروژه در دهه فجر امسال خبر داد و یادآور شد: پروژه هتل کویر، از پروژه‌های شاخص شهر بیرجند بوده که بیش از ۲۰ سال نیمه کاره مانده بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۸ هکتار از حریم شهر بیرجند وارد محدود شده، خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون سه هزار و ۸۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن به محدوده شهر بیرجند الحاق شده که به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست.

قناعت با بیان اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار مؤلفه اصلی در انتخابات است، گفت: سلامت و امنیت در حیطه حاکمیت است، اما رقابت و مشارکت معطوف به مثلث حاکمیت، مردم و نخبگان است.

به گفته وی برای تحقق دو راهبرد رقابت و مشارکت در انتخابات لازم است سه ضلع این مثلث با همدیگر کار و تلاش کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش پشتوانه مردمی انتخابات در امنیت پایدار کشور، عنوان کرد: مشارکت مردمی به قدرتمندتر شدن نظام در عرصه‌های بین المللی کمک می‌کند و هرچه مشارکت بالاتر باشد قدرت حاکمیت و چانه زنی در عرصه‌های مختلف افزایش خواهد یافت.

قناعت با بیان اینکه انتخابات مظهر حماسه سیاسی و اساس مدیریت نظام است، گفت: دشمن نتوانسته مردم ایران را از آرمان‌های نظام مقدس اسلامی جدا کند.

به گفته وی باید امیدآفرینی و نشاط اجتماعی ایجاد کنیم تا شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باشیم.

وی تأکید کرد: همگان برای ایجاد فضای آرام و حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وظیفه داریم.

استاندار خراسان جنوبی از دست پُر دولت برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف در دهه فجر امسال در این استان خبر داد و متذکر شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند از طریق حوزه روابط عمومی پاسخگوی رسانه‌ها و خبرنگاران باشند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار