نماینده قوه قصائیه در سازمان اموال تملیکی گفت: باید از متروکه شدن کالاهای توقیفی درانبارهای اموال تملیکی جلوگیری شود و این کالاها در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 12 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، عباس پوریانی حاکم شرع و نماینده قوه قصائیه در سازمان اموال تملیکی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت اموال تملیکی استان در سنندج، به آسیب‌های معضل قاچاق اشاره و اظهار کرد: باید از متروکه شدن کالا‌های توقیفی در انبار‌های سازمان اموال تملیکی جلوگیری کنیم و در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این اقلام اقدام شود.

وی وضعیت انبار‌های استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: طی بازدیدی که از انبار‌های اموال تملیکی استان داشتم کالا‌های متروکه‌ای مشاهده نشد.

نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی افزود: تعداد ۱۴ فقره پرونده در دادگستری کردستان و ۲۵۰ فقره در شعب تعزیرات حکومتی استان در انتظار صدور رای و در حال رسیدگی هستند، امیدوارم با پیگیری بعمل آمده شاهد صدور آرای این پرونده‌ها در آینده نزدیک باشیم.

وی افزود: گمرکات استان باید با سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی ارتباط و تعامل مستمر و موثری داشته باشند تا از تضییع اموال توقیفی پیشگیری شود.

پوریانی همچنین بر لزوم ارتباط سیستمی منظم فیمابین اداره کل اموال تملیکی و اداره کل تعزیرات استان تاکید کرد و افزود: مدیران مربوطه مشکلات و موانع پیش آمده را با استفاده از ظرفیت دادگستری مرتفع نمایند.

وجود ۶ هزار خودرو و موتورسیکلت بلاتکلیف در پارکینگ‌های کردستان

حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری کردستان هم در این جلسه بر لزوم تعیین تکلیف تمامی وسایل نقلیه در پارکینگ‌های استان قبل از اتمام سال جاری تاکید کرد، و گفت: وجود ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور عراق موجب شده است که قاچاق کالا و ارز در این استان وجود داشته باشد.

وی افزود: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز برنامه‌های مستمری اجرا و نظارت بر گمرکات استان و انبار‌های سازمان جمع آوری اموال تملیکی در دستور کار دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: مسئولین قضایی استان در طول سال بازدید‌های متعددی از انبار‌های جمع آوری و فروش اموال تملیکی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه از وجود ۴ هزار و ۳۲۹ فقره موتورسیکلت و یک هزار و ۶۸۰ خودرو بلاتکلیف در پارکینگ‌های استان خبر داد و مجددا تاکید نمود که تا پایان سال جاری تمامی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی متروکه با هماهنگی دستگاه قضایی تعیین تکلیف شوند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار