مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی روزهای شنبه تا یکشنبه هفته جاری و به دنبال آن بارش برف و باران و وزش بادهای شدید، از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 12 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، یوسف شیخ الملوکی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در روز‌های شنبه و یکشنبه در استان گفت: برای این دو روز، وزش باد نسبتاً شدید تا شدیدو بارش باران و برف با احتمال کولاک در مناطق کوهستانی و سردسیر پیش بینی شده است.

وی زمان ورود سامانه جدید به استان را شنبه ۲۳ دی و پایان آن را یکشنبه ٢٤ دی ذکر کرد و افزود: بارش در پاره‌ای از مناطق به ویژه ارتفاعات و وزش باد در تمام مناطق به ویژه بخش‌های غربی و جنوبی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین لغزندگی جاده‌ها و اختلال در سفر‌های بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی را از حوادث احتمالی سامانه جدید برشمرد و تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود با توجه به کاهش دید افقی و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت، نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک و موقت و رعایت احتیاط لازم در تردد‌های درون شهری و برون شهری اقدام، از سفر‌های غیر ضروری اجتناب و نکات ایمنی و تجهیز خودرو‌ها به وسایل مورد نیاز زمستانی را رعایت کنند.

شیخ الملوکی همچنین براجتناب از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز بویژه در اماکن و مناطق مرتفع و اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های کشاورزی، راهداری و خدمات شهری تاکید کرد.

این مسوول همچنین اذعان کرد: طی این مدت وزش شدید باد به ویژه در بخش‌های غربی استان پیش بینی می‌شود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار