ائمه جمعه استان زنجان با انتقاد از طرح‌های بدون پشتوانه اقتصادی مانند افزایش قیمت حاشیه‌ای خودرو و تولد یک شبه 120 هزار خودرو و گران‌تر کردن اینترنت آن هم با یک بهانه به نام افزایش کیفیت آن هم در آستانه انتخابات و البته سال نو، حمله آمریک و انگلیس به یمن را محکوم و خواستار واکنش جهانی به این اقدام شدند.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 12 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با تشریح وقایع هفته گذشته از جمله سفر رئیس‌جمهور به زنجان و همچنین وقایع غزه و کرمان و همچنین در پیش بودن انتخابات، با انتقاد از طرح‌های بدون پشتوانه اقتصادی مانند افزایش قیمت حاشیه‌ای خودرو و تولد یک‌شبه ۱۲۰ هزار خودرو و گران‌تر کردن اینترنت آن هم با یک بهانه به نام افزایش کیفیت و البته افزایش قیمت بدون رعایت شرط، آن هم در آستانه انتخابات و البته سال نو، تأکید کردند: همه این اقدامات نشان از عدم دغدغه برخی مسؤولان اقتصادی نسبت به وضع اقتصادی مردم و یا عدم درک درست از وضع اقتصادی کشور است.
حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام‌جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه به آغاز روزشمار انتخابات اشاره و اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مشارکت در انتخابات یکی از اساسی‌ترین مسائل است، چرا که حضور مردم برای پیشرفت و صیانت کشور لازم است و هر کس با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی مخالفت کرده است کما هیچ‌کس حاضر نیست در کشتی که خود در آن سوار است را سوراخ کند و مخالفت با انتخابات و عدم شرکت در آن یعنی سوراخ‌کردن کشتی که خود در آن سوار است.
امام‌جمعه ماهنشان با محکومیت حملات نظامی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن، افزود: ما آن را اقدامی خودسرانه نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل می‌دانیم و از جامعه جهانی و مسلمانان عالم می‌خواهیم با واکنش‌ها و اقدامات مسئولانه از گسترش جنگ بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه جلوگیری کنند و این تجاوز آمریکا به یمن ثابت کرد که این کشور در همه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دست دارد.



اجلاس سراسری نماز ضعیف برگزار شد
وی با انتقاد از برگزاری ضعیف سی‌امین اجلاس سراسری نماز در استان زنجان، ادامه داد: درخواست عزل و برکناری مسؤول نماز استان را داریم، چرا که هم انتخاب زمان نامناسب بود و سیستم صوتی هم نامناسب بود و اجلاس سراسری تحت پوشش سفر استانی رئیس‌جمهور قرار گرفت، بنابراین همه مسئولین امر که مدیریت ضعیف انجام دادند مورد مؤاخذه قرار گیرند، چرا که اگر مدیریت صحیح انجام می‌گرفت می‌توانست برکات معنوی زیادی داشته باشد.
علی‌اکبری علت اصلی محرومیت وکم‌برخورداری شهرستان ماهنشان را راه‌های مواصلاتی این شهرستان دانست و ادامه داد: بنده از مسئولین استانی و کشوری درخواست دارم نسبت به راه‌های شهرستان توجه داشته باشند تا این شهرستان هم در جذب سرمایه‌گذار، صنایع، کارخانجات و ... بتواند با شهرستان‌های دیگر برابری کند و جذب بودجه‌های ملی در دو بانده و عریض کردن راه مرکز شهرستان لازم است.


حملات داعش نسبت به ایران اهداف چندوجهی دارد
همچنین حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بررسی وضعیت جنگ بین غزه و رژیم صهیونیستی گفت: تردیدی در این نیست که رژیم جنایت‌کار نه راه پیش دارد و نه راه پس.
امام جمعه خرمدره ادامه داد: سابقه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر زمانی که احساس ضعف می‌کند، مسیر دیپلماتیک را آغاز می‌کند و از طرفی تلاش می‌کند جنگ را در منطقه گسترش دهد که مثال آن درگیرکردن آمریکا در عراق، سوریه، دریای سرخ و ...، ولی به‌هرحال رژیم صهیونیستی و حامیان جنایت‌کارش می‌دانند که با حمله به غزه، با آشکارکردن باطن کریه خود، قدرت فریب افکار عمومی را ازدست‌داده است.
وی به نقش‌آفرینی داعش علیه مقاومت اشاره و تصریح کرد: هدف اصلی از تشکیل داعش به اذعان هیلاری کلینتون، تضعیف مقاومت و به حاشیه امن بردن رژیم اشغالگر بود و این در حالی است که امروز داعش با عملیات تروریستی در ایران و سایر کشور‌های منطقه، تبدیل به یار کمکی اسرائیل شده است که همین مسئله، دلیل و نشانه دیگری است از ناکامی‌های صهیونیزم منطقه‌ای و بین‌المللی است.
زاهدی‌پور با تاکید بر اینکه حملات داعش نسبت به ایران اهداف چندوجهی دارد، افزود: زیر سؤال‌بردن قدرت بازدارندگی ایران و القای ناامنی در جزیره امن منطقه، واردکردن کشور به جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی و از دست‌دادن جایگاه مدیریت کلان منطقه، که البته بعضی سهل اندیشان به‌ظاهر دوست هم به دنبال آن هستند و به‌تبع آن تأثیرگذاری منفی بر انتخابات آینده، که نقطه قوت و اقتدار ایران اسلامی به شمار می‌رود، از اهداف حملات تروریستی داعش در ایران است که البته بخش عمده آن خنثی شده است.
امام جمعه خرمدره با انتقاد از طرح‌های بدون پشتوانه اقتصادی مانند افزایش قیمت حاشیه‌ای خودرو و تولد یک‌شبه ۱۲۰ هزار خودرو و گران‌تر کردن اینترنت گران، آن هم با یک بهانه به نام افزایش کیفیت و البته افزایش قیمت بدون رعایت شرط، آن هم در آستانه انتخابات و البته سال نو، ادامه داد: همه این اقدامات نشان از عدم دغدغه برخی مسئولان اقتصادی نسبت به وضع اقتصادی مردم و یا عدم درک درست از وضع اقتصادی کشور است.


لزوم پیگیری برای رفع مشکلات مردم
حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر به سفر نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور و معاونان سه وزارتخانه به طارم اشاره و تصریح کرد: مسائل و مشکلات مطرح شده در این سفر باید توسط مسئولان مربوطه پیگیری و حل شود.
امام جمعه آب‌بر به حلول ماه رجب و مناسبت‌های این ماه عزیز اشاره کرد و گفت: مسئولان باید زمینه برگزاری اعتکاف را فراهم کنند، هرچند خیران هم باید در این فریضه مشارکت کنند.

دشمن از حضور مردم سیلی خورد و می‌خورد
حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه هم در خطبه‌های این هفته نماز این شهر، با بیان اینکه حضور مردم در صحنه خنثی‌کننده همه توطئه‌هاست و دشمن، چون از حضور مردم سیلی خورد و می‌خورد، راهبرد عدم حضور مردم را دنبال می‌کند، گفت: راهبرد نظام اسلامی و امام «ره» و مقام معظم رهبری حضور مردم در همه عرصه‌هاست حتی در تامین امنیت کشور و در انتخابات نیز ان‌شالله با مشارکت حداکثری، آمریکا سیلی خواهد خورد و دشمن از معجزه‌های حوزه مردم عصبانی است.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به جنایت تروریستی در کرمان و موارد زیادی که خنثی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به خنثی‌سازی ۷۶۰ بمب از مرداد تا نیمه مهر و دستگیری ۳۴۰ تروریست حتی دستگیری سه تروریست در یکی از شهر‌ها بعد از حادثه کرمان اشاره کرد، گفت: القای ناامنی در جمهوری اسلامی ایران، وارد کردن کشورمان به جنگ با رژیم صهیونیستی، زیر سؤال بردن اعتبار بازدارندگی ایران و امنیتی‌سازی فضای جامعه و تأثیر بر مشارکت در انتخابات آینده، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهداف حملات تروریستی است که همه با هوشمندی مردم خنثی می‌شود.



غزه، مصداقی عینی قدرت عظیم مردم است
همچنین حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های این هفته اعتکاف را از اعمال رواج یافته در بین جوانان دانست و گفت: لیله الرغائب هم یکی از فرصت‌های طلائی در ماه رجب محسوب می‌شود
امام جمعه قیدار به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری در سالروز قیام ۱۹ دی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار، اثبات قدرت نقش‌آفرینی مردم در حوادث بزرگ، را از درس‌های ماندگار قیام ۱۹ دی بر شمردند و فرمودند: این درس بزرگ را، امام بزرگوار در سال‌های ۴۱ و ۴۲ با حرف و عمل به ملت آموخت و نشان داد که حضور مردم در میدان معجزه آفرین است.
وی با بیان اینکه غزه، مصداقی عینی قدرت عظیم مردم است، ادامه داد: گروه کوچکی از مردم در زمینی کوچک، آمریکا باآن‌همه ادعا و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را باقدرت صبر و ایستادگی خود، عاجز کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که پیروز این میدان، مقاومت فلسطین است و آنکه شکست خواهد خورد، رژیم خبیث و ملعون صهیونیستی است که امروز این پیش‌بینی در حال تحقق است.
موسوی تأکید کرد: از نشانه‌های شکست و ناکامی رژیم صهیونیستی پس از حدود ۱۰۰ روز جنایت، این است که آن‌ها گفته بودند حماس و مقاومت را از بین می‌بریم و مردم غزه را منتقل می‌کنیم که نتوانستند و امروز مقاومت، زنده و سرحال و آماده است، درحالی‌که رژیم صهیونیستی، خسته و سرافکنده و پشیمان است و داغ باطل جنایتکار به پیشانی آن خورده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار