رییس دانشگاه اصفهان گفت: ۴۰ تفاهم‌نامه همکاری بین این مرکز آموزش عالی با دانشگاه‌های خارجی در ۹ ماه نخست امسال منعقد شد که در مقایسه با سال‌های اخیر بی‌نظیر است.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 07 January 2024

حسین هرسیج افزود: این تفاهم‌نامه ها با دانشگاه‌های کشورهایی مانند روسیه، چین، برزیل، مالزی، پاکستان و عراق و با موضوع همکاری های آموزشی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو امضا شده است.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه‌ها در حال پیگیری و اجرا شدن است، گفت: توسعه همکاری‌های بین المللی با دانشگاه های کشورهای هند، سوریه، لبنان، آسیای جنوب شرقی، اروپای شرقی و افریقا نیز از برنامه‌های دانشگاه اصفهان است.

هرسیج با تاکید بر اینکه دانشگاه اصفهان امسال فعالیت های خوبی در زمینه دیپلماسی علمی داشته است، خاطرنشان کرد: همکاری با برخی مراکز آموزش عالی کشورهای عضو «سازمان همکاری ‏اقتصادی هشت کشورِ در حال توسعه» از جمله این فعالیت هاست.

هرسیج با بیان اینکه رویدادهای بین المللی که امسال در دانشگاه اصفهان برگزار شد نیز در مقایسه با سال های اخیر بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: نخستین کنگره بین‌المللی «دیپلماسی ملل» تیر امسال با حضور استادان و سفیران ۱۰ کشور در این دانشگاه برگزار شد.

وی با اشاره به میزبانی دانشگاه اصفهان از نخبگان حاضر در پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص)، ادامه داد: وزیر علوم مالزی مهر امسال به اصفهان سفر کرد و تفاهم‌نامه‌های همکاری بین دانشگاه اصفهان با پنج مرکز آموزش عالی برتر مالزی منعقد شد.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه توسعه همکاری با دانشگاه های افریقا نیز در ۲ هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفت، گفت: رویداد بین‌المللی « مدرسه زمستانه» در چارچوب تفاهم‌نامه های منعقد شده با دانشگاه های مالزی، اسفند امسال برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر نقش توسعه روابط بین‌المللی در رتبه‌بندی‌ دانشگاه‌ها، تصریح کرد: جایگاه دانشگاه اصفهان امسال در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی ارتقا یافت و امیدواریم در سال‌های آینده در رده‌های بالاتر قرار بگیرد.

هرسیج با اشاره به اینکه حدود ۴۰ نفر از استادان دانشگاه اصفهان در بین دانشمندان یک و ۲ درصد برتر جهان در سال‌جاری قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: این دانشگاه از نظر انتشار مقاله های علمی در نشریه های معتبر بین‌المللی نیز پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به تحصیل حدود یکهزار و ۶۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه اصفهان، افزود: ما به دنبال کیفی‌سازی در جذب دانشجویان خارجی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار