دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین از پرداخت ۱۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی به تعداد ۴۹۰ فقره به خانواده‌های زندانیان نیازمند توسط انجمن حمایت از زندانیان قصرشیرین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 10 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی رستمی» روز چهارشنبه در جلسه انجمن حمایت از زندانیان نیازمند قصرشیرین، گفت: از مجموع کمک های صورت گرفته ۱۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال طی سه سال گذشته، ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال آن در قالب بسته های غذایی معیشتی، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به تعداد ۲۵ فقره در قالب تسهیلات اشتغالزایی و ۳۵۰ میلیون ریال نیز به حساب خانوارهای زیر پوشش پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۵ خانوار جهت اخذ تسهیلات اشتغال طی سه سال گذشته به کمیته امداد امام (ره) برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با میانگین هر فرد ۵۰۰ میلیون ریال معرفی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین در ادامه گفت: اکنون ۵۲ خانواده زندانیان نیازمند در قصرشیرین زیر پوشش هستند که مشاوره های حقوقی، خدمات بهداشتی، درمانی، دارویی، معیشتی، کمک های نقدی و مناسبتی، فرهنگی و آموزشی به آن ها در ابعاد مختلف ارائه می شود چون حمایت از خانواده‌های نیازمند در ابعاد مادی، فرهنگی، معنوی و رسیدگی به مسایل و مشکلات آنها باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

رستمی با قدردانی از فرماندار قصرشیرین برای ایجاد درآمد پایدار برای انجمن حمایت از زندانیان قصرشیرین گفت: از ماه آینده قرار است طبق مصوبه شورای مرز، بخشی از عوارض دریافت از کامیون ها در مرز به حساب این انجمن واریز شود که این اقدام ماندگاری است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه نیز گفت: اقدامات خوبی توسط انجمن حمایت از زندانیان در استان کرمانشاه صورت گرفته و تاکنون یک هزار و۲۰۰ خانواده زندانی زیر پوشش و حمایت این انجمن قرار دارد.

«حمیدرضا پوریانی» افزود: در مجموع ۱۲۰ زندانی قصرشیرین در زندان قصرشیرین و سایر زندان های استان زندانی هستند که در راستای حمایت از خانواده های این زندانیان انجمن حمایت از زندانیان تلاش های بسیاری انجام داده که آزادسازی زندانیان جرایم مالی، آموزش زندانیان طی تفاهم با فنی و حرفه ای برای استفاده از تسهیلات اشتغال، اهدای بسته های معیشتی و مشاوره های حقوقی و فرهنگی از مهم ترین این خدمات است.

امام جمعه قصرشیرین نیز در این جلسه با استناد به آیات قرآن و احادیث و روایات، گفت: اگر ما بتوانیم کسی را احیا و خوشحال کنیم انگار جهانی را زنده کرده ایم از این رو کاری که در دستگاه قضا در بحث حمایت از زندانیان و اصلاح آن ها انجام می شود یک اقدام خداپسندانه و احیاگر است.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: با حمایت خیران قرار است تا ۲۲ بهمن ماه امسال در مجموع ۱۰۰ نفر از زندانیان جرایم مالی زیر ۵۰۰ میلیون ریال استان کرمانشاه طی یک کار جهادی و خدا پسندانه به آغوش خانواده هایشان برگردند که مقدمه های آن انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال وظیفه همگان را گرم کردن تنور انتخابات و تلاش برای حضور آگاهانه و مشارکت فعال در این عرصه بیان کرد.

رییس دادگستری قصرشیرین نیز در این جلسه با بزرگداشت یاد چهارمین سالگرد سردار دل ها و تسلیت شهادت جمعی از زائران ایشان در استان کرمان طی یک اقدام تروریستی، گفت: در دین مبین اسلام خدمت عبادت است و خدمت به بندگان خدا در واقع خدمت به خدای متعال است.

«نریمان شفیعی» افزود: به برکت انقلاب اسلامی اکنون زندان های ما دارای آثار ارعابی و اصلاحی و جامعه پذیری هستند و تلاش بر این است که با برنامه های مختلف فرد را به جامعه بازگردانند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ صلح و سازش که در سنت اسلامی بسیار برآن سفارش شده، از راه های اقدام های پیشگیرانه و کاهش جرایم کیفری است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار