رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از پلمب یک واحد غیر مجاز جمع آوری و تفکیک پسماند و یک واحد معدن دانه بندی شن و ماسه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 09 January 2024

به گزارش تابناک تهران، نقی میرزاکریمی روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: پیرو شکایت مردمی در دیدار با فرماندار شهرستان و بازدید معاون امور هماهنگی عمرانی فرمانداری دماوند به همراه روسای ادارات مربوطه از سه معدن بالا دست شهر آبعلی، بلافاصله موضوع در دستور کار این اداره قرار گرفت.

وی افزود: معدن سیاهچال به دلیل فعالیت در خارج از محدوده و نداشتن مجوز دانه بندی شن و ماسه از مراجع ذیصلاح پلمب شد و پرونده ۲ معدن دیگر نیز در دست بررسی بوده که در اسرع وقت اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: فعالیت خارج از محدوده قانونی و برداشت غیر مجاز، استقرار تاسیسات دانه بندی بدون داشتن مجوز از دستگاههای مربوطه از جمله تخلف های این معدن ها بود.

۲ واحد آلاینده و غیرمجاز در دماوند پلمب شد

این مسئول اظهار داشت: همچنین احداث راه دسترسی بدون مجوز، ساخت اتاقک نگهبانی در زمین های ملی خارج از محدوده، تخریب چشمه، مسیل و سازه های آبخیزداری، تخریب پوشش گیاهی ممنوع القطع، ایجاد حوضچه ترسیب در خارج از محدوده معدنی نیز از دیگر تخلفات این معادن بوده که مقرر شد هر کدام از دستگاه های مربوطه نسبت به بررسی و رسیدگی به تخلفات آنها اقدام کنند.

میرزاکریمی در ادامه به پلمب یک واحد غیر مجاز جمع آوری و تفکیک پسماند در آبسرد این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: پیرو شکایت اهالی روستای جابان از این واحد غیرمجاز ، اخطاریه های زیست محیطی مهلت دار به منظور جمع آوری برای این واحد صادر و ابلاغ شد که به دلیل بی توجهی به اخطاریه، ضمن پلمب این واحد موضوع با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار