رئیس ستاد انتخابات استان قزوین از تایید صلاحیت ۷۵ درصدی کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان قزوین از سوی هیئت نظارت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 06 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، عباس کاظمی اظهار کرد: از ۳۴۹ ثبت نام قطعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان، ۹ نفر انصراف و ۳۸ نفر هم اعتراضی به عدم تایید و عدم احراز در مرحله بررسی صلاحیت در هیئت اجرایی نداشتند.

وی افزود: به همین دلیل ۳٠۲ نفر توسط هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد در حوزه قزوین، البرز و آبیک، از بین ۱۹۳ نفر، ۱۵۲ نفر تایید و ۴۱ عدم تایید شده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: در حوزه بوئین زهرا و آوج ۷۲ نفر مورد بررسی قرار گفته است که از این تعداد ۵۲ نفر تایید و ۲٠ نفر عدم تایید شده اند.

این مسوول اضافه کرد: در حوزه تاکستان ۳۷ نفر مورد بررسی قرار گرفته است که ۲۲ نفر تایید و ۱۵ نفر عدم تایید شده اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۳٠۲ نفری که صلاحیت آن‌ها توسط هییئت نظارت بررسی شده است، ۲۲۶ نفر تایید و ۷۶ عدم تایید شده اند، اظهار داشت: در مجموع استان قزوین ۷۵ درصد کاندیدا‌ها از سوی هیئت نظارت تایید شده اند.

کاظمی خاطر نشان کرد: امروز و دیروز فرمانداران عدم احراز و تایید را اعلام کرده اند و کاندیدا‌ها سه روز فرصت اعتراض الکترونیکی به شورای نگهبان دارند و ۳٠ روز هم فرصت برای بررسی اعتراضات وجود دارد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار