نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با ابراز تأسف از سقوط اخلاقی برخی افراد پس از حادثه تروریستی کرمان گفت: یک فرد بدبخت در توییتر خود این‌گونه می‌نویسد که این افراد برای کیک و ساندیس به مراسم سالگرد حاج قاسم عزیز رفته بودند!
کد خبر: ۱۱۴۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 06 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان پیش از ظهر امروز در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با حضور مسؤولان شهرستان گرمسار و بخش ایوانکی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مجموعه ورزشی کوثر ایوانکی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید سیدرضی موسوی و نیز شهدای حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره مبارکه فصّلت می‌فرماید «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کنتُم توعَدون»؛ به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!

وی در تبیین این آیه شریفه اظهار کرد: بر اساس گفته‌های همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی مانند شهید بزرگوار سیدرضی موسوی‌چاشمی، این شهید والامقام [شهید سلیمانی]مانند تمام شهدای عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی از استقامت و ایستادگی کم‌نظیری در راه اهداف خود برخوردار بود.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان افزود: شهید سلیمانی چه در طول دفاع مقدس، چه در دوران مبارزه با اشرار در سیستان و بلوچستان و چه در زمان حضور در سپاه قدس هدفمند و راهبردی فعالیت می‌کرد و مبنای حرکت خود را دستیابی به قله‌های معرفتی و الهی قرار داده بود.

مطیعی ادامه داد: اقشار مختلف مردم از مسؤولان، نیرو‌های نظامی، کارمندان، کارگران، زنان خانه‌دار و ... اگر در حوزه فعالیتی خود، ارتباطشان با پروردگار را تنظیم کنند و خدا را محور تمام امور قرار دهند و در این مسیر استقامت ورزند، به هدف خواهند رسید.

مطیعی با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمن در فضای مجازی گفت: جوانان عزیزمان اگر در فضای مجازی و تحت هجوم همه‌جانبه دشمنان استقامت داشته باشند، مطابق آیه ۳۰ سوره مبارکه فصّلت، از سوی خداوند متعال حمایت خواهند شد.

وی با اشاره به آیه ۳۱ این سوره اظهار کرد: بر اساس این آیه شریفه، حمایت پروردگار متعال به آخرت اختصاص ندارد و شامل دنیا نیز می‌شود.

مطیعی با بیان اینکه بهشت پروردگار برای متقین و پرهیزگاران مهیا شده است، گفت: خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان که با شهدای والامقام انقلاب اسلامی هم‌نشین بوده‌اند، به‌خوبی می‌دانند نوع رفتار و گفتار شهدا، آسمانی و ملکوتی بوده است و شهدا یکی از مصادیق این آیات شریفه هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، لازمه پیروی از شهدا را قرار گرفتن در مسیر استقامت در راه اهداف الهی دانست و گفت: اگر کسی می‌خواهد شهید شود، باید شهید زندگی کند تا از حمایت فرشتگان بهره‌مند شوند.

مطیعی به گروه دوم افراد اشاره کرد و افزود: بر اساس آیه ۱۲۱ سوره مبارکه انعام «.. وَإِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلَی أَوْلِیائِهِمْ لِیجَادِلُوکمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّکمْ لَمُشْرِکونَ»؛ شیاطین سخت دوستان و پیروان خود را وسوسه کنند تا با شما به جدل و منازعه برخیزند و اگر شما هم از آنان پیروی کنید، (مانند آنها) مشرک خواهید شد.

وی با بیان اینکه «وحی» در قرآن کریم معانی متفاوتی دارد، گفت: آیه ۶۸ سوره نحل می‌فرماید «وَأَوْحَی رَبُّک إِلَی النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیوتًا وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمَّا یعْرِشُونَ»؛ خدایت به زنبورعسل وحی کرد که از کوه‌ها و درختان و سقف‌های رفیع، منزل گیر!

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به آیه هفتم سوره قصص افزود: خداوند متعال در این آیه شریفه از وحی به مادر حضرت موسی (ع) برای شیر دادن به او و سپس به آب انداختن ایشان سخن گفته است.

مطیعی با بیان اینکه عده دیگری از افراد از شیاطین برای کار‌های خبیث خود الهام می‌گیرند، گفت: آن خبیث بالفطره‌ای که در سالگرد شهید سلیمانی با اقدام تروریستی خود عده زیادی از مردم را به شهادت می‌رساند، بدون تردید شیطان بر او وارد شده و او را به این گمراهی کشانده است.

وی با اشاره به آیه ۲۲۱ سوره مبارکه شعرا اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرماید «هَلْ أُنَبِّئُکمْ عَلَی مَنْ تَنَزَّلُ الشَّیاطِینُ»؛ آیا می‌خواهید شما را آگاه سازم که شیاطین بر چه کسان نازل می‌شوند؟

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مطابق آیه ۲۲۲ سوره شعرا، شیطان بر هر دروغ‌گوی گناهکار نازل می‌شود، گفت: کسانی که در ماجرای اخیرِ کرمان به جمهوری اسلامی تهمت زدند که این کار، کار نظام بوده است، از شیطان پیروی می‌کنند.

وی تصریح کرد: کدام انسان عاقلی می‌پذیرد نظامی که تمام قوای خود را با تمام وجود برای پذیرایی از میهمانان حاج قاسم سلیمانی مهیا کرده است، خدای‌نکرده چنین کاری کند؟

مطیعی با ابراز تأسف از سقوط اخلاقی برخی افراد پس از حادثه تروریستی کرمان گفت: یک فرد بدبخت در توییتر خود این‌گونه می‌نویسد که این افراد برای کیک و ساندیس به مراسم سالگرد حاج قاسم عزیز رفته بودند!

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: این افراد از درک عشق و محبت مردمی که با هزینه خود و با تحمل سختی و دوری راه، برای ابراز ارادت به حاج قاسم سلیمانی و ادامه دادن مکتب نورانی او به کرمان رفته‌اند، عاجز هستند.

مطیعی نقش‌آفرینی آحاد جامعه در مسیر شهدا را نیازمند درس‌آموزی از مکتب شهدا دانست و گفت: استقامت و پایداری در مسیر ارزش‌های انقلاب اسلامی با وجود مشکلات اقتصادی موجود که دلایل مختلفی دارد، یکی از درس‌های مکتب شهید سلیمانی است.

وی تصریح کرد: آیا باید به خاطر برخی ناملایمت‌ها مثلاً شنیدن جواب سربالا از برخی مسؤولان، از مسیر شهدای عزیز دست برداریم؟

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، شهید سلیمانی را شاگرد اول مکتب علوی و فاطمی توصیف کرد و گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی، مردم‌داری و عاطفه انسانی او نسبت به آحاد جامعه به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و فرزندان شهدا بود.

مطیعی نان با ذکر خاطره‌های از شهید سلیمانی، به تشریح ابعاد شخصیتی این شهید والامقام پرداخت و افزود: از همسر یکی از شهدای مدافع حرم نقل شد که شهید سلیمانی وقتی از بیماری فرزند آن شهید مطلع شد، خود را به بیمارستان رساند و تا صبح پشت در اتاق عمل به انتظار نشست.

وی احترام و توجه شهید سلیمانی به والدین خود را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی دانست و گفت: جوانان عزیزمان باید نسبت به والدین خود مهربان و رئوف باشند و حتی اگر این بزرگواران از دار دنیا رفته‌اند، برای آنان خیرات و انفاق کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه شهدا زنده‌اند و ناظر رفتار و گفتار مردم و مسؤولان هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما مشمول شفاعت و توجه شهدای عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی قرار گیریم.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار