رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی:
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از تایید صلاحیت 305 داوطلب انتخابات مجلس در پایان مهلت بررسی صلاحیت نامزدها در هیات نظارت انتخابات استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 05 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی، بهنام نظری،روز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت از امروز به آن‌ها اعلام می‌شود، اظهار کرد: نتایج به فرمانداری‌ها ارسال شده است و بر اساس قانون فرصت ابلاغ نتایج ۲ روز است اما در تلاش هستیم که نتایج روز جمعه اعلام شود و از طریق پیامک به اطلاع داوطلبان برسد.

وی افزود:از مجموع ۵۲۴ داوطلبی که از حوزه انتخابیه استان مرکزی ثبت‌نام نهایی را انجام داده بودند پس از بررسی‌های هیأت نظارت، صلاحیت ۳۰۵ نفر مورد تأیید قرار گرفت.

نظری عنوان کرد:۱۶۴ نفر عدم تأیید صلاحیت دریافت کردند و ۴۰ نفر از داوطلبان نیز انصراف داده و یا نسبت به نظر هیأت‌های اجرایی اعتراضی ثبت نکردند همچنین ۱۵ نفر فاقد شرایط ثبت‌نام بودند که ۵ سال سابقه مؤثر را نداشتند و یا نسبت به ارائه سوابق ایثارگری به همراه مدرک لیسانس اقدام نکرده‌ بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد:داوطلبانی که عدم تأیید صلاحیت دریافت کرده باشند می‌توانند در فاصله روزهای ۱۷ تا ۱۹ دی ماه اعتراض خود را به صورت الکترونیکی در پنجره واحد انتخابات وزارت کشور ثبت کنند سپس شورای نگهبان به مدت یک ماه یعنی تا ۱۹ بهمن ماه فرصت بررسی خواهد داشت.

نظری یادآور شد:نتایج اعلام شده نشان می‌دهد افراد و اقشار مختلف با سلایق متنوع سیاسی در این انتخابات حضور دارند لذا زمینه برای نقش‌آفرینی احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات پیش رو فراهم است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار