مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اشتغالزایی و توسعه اقتصادی کشور مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی بانوان است.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 03 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، فرزاد پیشکاری صبح امروز در جشنواره جهادی «زنان، سلامت خانواده، تعالی جامعه» که به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر برگزار شد، به جایگاه بانوان در اسلام پرداخت و با بیان اینکه زنان و بانوان ما ستارگان درخشان عرصه‌های گوناگون کشور به ویژه در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و ورزشی هستند، نقش بانوان در استحکام خانواده را هم یادآور شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اشتغالزایی و توسعه اقتصادی کشور مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی بانوان است.

وی اظهار داشت: امروز در ایران بانوان در همه حوزه‌ها نقش کلیدی و اساسی داشته و بخش اعظمی از خدمات در کشور توسط بانوان مدیریت می‌شود.

پیشکاری با اشاره به نقش بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف جامعه، گفت: زنان جامعه ما در کنار این فعالیت‌ها، تلاش و همت مضاعفی برای فرزندپروری و تربیت فرزندان صالح دارند و این مهم رمز موفقیت و بقای جامعه اسلامی در برابر بدخواهان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران شده است.

مدیرکل کار کردستان به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که می‌فرمایند: کامل‌ترین مومنان در ایمان، خوش‌قلب‌ترین آنان است و خوش‌قلب‌ترین مردمان، بانوان هستند، اظهار داشت: این حدیث و این دیدگاه نشان‌دهنده جایگاه والای زنان در اسلام است.

پیشکاری با بیان اینکه امروزه زنان و بانوان ما در جمهوری اسلامی دارای جایگاهی ارزشمند و والا هستند که در پست‌های مدیریتی به درستی عمل کرده و در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، هیئت‌های علمی دانشگاهی و هیئت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان، ورزشی، هنری، اقتصادی، کارآفرینی و... سرآمد بوده و موجبات رشد، ترقی و بالندگی کشور را فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رسیدن به تمدن نوین اسلامی از وظایف خانواده‌ها و در رأس آن بر عهده بانوان است، اظهار داشت: زنان کشور ما چه در زمان دفاع مقدس و حضور در پشت جبهه‌ها و چه با شهادت و اهدای خون خود فداکارانه پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و در کنار خانواده و تربیت فرزندان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... با الگو‌برداری از حضرت فاطمه زهرا (س)، چون خورشیدی درخشان بر آسمان کشور می‌تابند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به گستردگی خدمات ارائه شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اینکه نیمی از جمعیت این وزارتخانه را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: با افتخار اعلام می‌کنیم در راستای ارتقای بانوان در سطوح مختلف تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

پیشکاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش‌روی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بر لزوم حضور در انتخابات تاکید کرد و خواستار حضور حداکثری بانوان و خانواده‌های آنان در پای صندوق‌های آرا شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار